گروه بین‌الملل- رییس اداره تشریفات نظام قذافی از دست داشتن رییس سابق سازمان اطلاعات لیبی در ترور امام موسی صدر پرده برداشت.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، نوری المسماری، رییس اداره تشریفات نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، طی سخنانی اعلام کرد که عبدالله السنوسی، رییس سابق سازمان اطلاعات قذافی، در ترور امام موسی صدر و دو تن از همراهانش دست داشته است. او گفت: «در سال ۱۹۷۸ یعنی سالی که امام موسی صدر وارد لیبی شد، السنوسی که رییس سازمان اطلاعات نظامی لیبی بود طی تماسی تلفنی ضمن پرسیدن این سوال که آیا گذرنامه‌های ایتالیا مهر این کشور را نیاز دارد یا خیر از من خواست تا سه گذرنامه برای ایتالیا تهیه کنم.»

او ادامه داد: «السنوسی پس از این تلفن برای دریافت سه گذرنامه به نزد من آمد و زمانی که من یکی از گذرنامه‌ها را نگاه کردم دیدم که این گذرنامه به نام امام موسی صدر صادر شده است. او برای گرفتن این گذرنامه‌ها پافشاری زیادی می‌کرد و من این گذرنامه‌ها را از طریق سفیر ایتالیا در ترابلس به وی دادم.»

رییس اداره تشریفات قذافی همچنین تاکید کرد: امام موسی صدر هرگز وارد رم نشد بلکه یک افسر لیبیایی در حالی که لباس امام موسی صدر را به تن کرده بود همراه با گذرنامه وی وارد رم شده و گذرنامه و سجاده وی را در هتلی در این کشور قرار داده بود.

المسماری همچنین تاکید کرد که نام افسری که به جای امام موسی صدر وارد رم شد، «موسی» بود و همراه او دو تن از افسران بلندپایه نظام قذافی نیز به رم سفر کرده بودند.