برادر ناتنی رییس جمهوری آمریکا که در کنیا زندگی می‌کند در مصاحبه‌ای گفت که تنها زمانی که پنج یا شش سال داشته برادر خود را تنها برای مدت کوتاهی ملاقات کرده‌است.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه دیلی میل، جورج اوباما، برادر ناتنی باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا ۳۰ سال سن دارد و در محله‌ای فقیرنشین در پایتخت کنیا زندگی می‌کند.

او اخیرا مصاحبه‌ای را با داینیش دسوزا، گزارشگر و خبرنگار آمریکایی انجام داده که قرار است در قالب مستندی انتقادی از باراک اوباما منتشر شود. او در این مصاحبه در مورد نبود رابطه میان خود و باراک اوباما به عنوان برادر ناتنی‌اش صحبت می‌کند. جورج اوباما در سال ۲۰۰۸ هنگامی که برادر ناتنی‌اش به عنوان یک کاندیدای انتخاباتی پیشرو مشهور شد، مورد توجه عموم قرار گرفت. در آن زمان او در خانه کوچکی در محله فقیرنشین «هارومه» در شهر نایروبی زندگی می‌کرد و این مساله موجب شد منتقدان اوباما او را به خاطر حمایت نکردن از برادرش تمسخر کنند. داینیش دسوزا که این مصاحبه را از جورج اوباما به عمل آورده در حال ساخت مستندی براساس کتاب خود به نامه «ریشه‌های خشم اوباما» است که بیشتر بر دیدگاه‌های او درخصوص استعمارگری می‌پردازد.

جورج اوباما در پاسخ به سوال این خبرنگار در مورد اینکه آیا از بابت کمک نکردن باراک اوباما به خود دلخور نیست، این مساله را رد کرد. او در پاسخ گفت: «فکر می‌کنم باراک اوباما خانواده خود را دارد و باید به خانواده‌اش کمک کند.»

مصاحبه‌گر در ادامه تاکید کرد که آنها خویشاوندان خونی یکدیگر هستند و او نیز بخشی از خانواده اوباما محسوب می‌شود؛ اما جورج اوباما در پاسخ گفت: «درست است من نیز بخشی از این خانواده هستم اما سنم بالا رفته و می‌‌توانم به خودم کمک کنم.» او افزود: «باراک اوباما مسائل دیگری برای رسیدگی دارد. وی مراقب اوضاع جهان است، بنابراین مراقب من نیز هست!»

جورج اوباما عنوان کرد: «هنگامی که تنها پنج یا شش سال داشته ملاقات کوتاهی با باراک اوباما داشته است.»