گروه بین‌الملل‌- درمیان نگرانی‌ها مبنی براین که افزایش قیمت سوخت در آمریکا مصرف نفت را کاهش خواهد داد، دیروز، دوشنبه، قیمت نفت به حدود بشکه‌ای ۹۸ دلار رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن به ۲۰/۹۸ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۶۸ سنت افزایش در رقم ۶۵/۹۹ دلار ثابت شد.

در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن ۷۷/۱۱۲ دلار در هر بشکه معامله شد. با توجه به این که قیمت بنزین در برخی نقاط آمریکا به ۴ دلار در هر گالن رسیده است، برخی از معامله‌گران نگرانند که احتمالا رشد تقاضا برای نفت در این بزرگ‌ترین بازار نفت جهان کند خواهد شد. این درحالی است که روز شنبه باراک اوباما، رییس‌جمهوری ایالات متحده، گفت از طریق تمدید اجاره سکوهای نفتی خلیج مکزیک و ساحل آلاسکا و همچنین ادامه فروش لیزینگ ذخایر نفتی فدرال در آلاسکا، تولید نفت آمریکا را افزایش می‌دهد. بااین وجود او گفت این اقدامات فورا موجب کاهش قیمت بنزین نمی‌شود.

از ابتدای ماه مه به دلیل افزایش ارزش دلار قیمت نفت نسبت به بالاترین سطح ۳۰ ماهه خود کاهش یافته است. با افزایش ارزش دلار، قیمت نفت برای سرمایه‌گذارانی که از دیگر ارزها استفاده می‌کنند گران‌تر می‌شود.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه ژوئن، قیمت بنزین به ۰۴/۳ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۲۱/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.