مبارک: آبرویم را نبرید از اینکه فرار نکردم پشیمانم

گروه بین‌الملل- رییس‌جمهوری سابق مصر از کناره‌گیری خود و به دلیل اینکه از مصر فرار نکرده پشیمان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، منابع پزشکی بیمارستان شرم‌الشیخ اعلام کردند که حسنی مبارک، رییس جمهوری سابق مصر در اقدامی عصبی با دستانش بر سرش کوبیده و گفته است: من همه این بلاها را سر خود آورده‌ام، همه آنها خیانتکارند، مرا فروختند و علیه من شهادت دادند. به گفته این منابع، مبارک اعلام کرده که در تمام عمر خود تنها دو اشتباه مرتکب شده است؛ اول تصمیم به کناره‌گیری از قدرت و انتقال آن به شورای عالی نیروهای مسلح مصر و دوم گوش ندادن به توصیه همسرش سوزان جهت فرار از کشور و رفتن به عربستان یا امارات.

یک منبع پزشکی این بیمارستان نیز اعلام کرد که مبارک تصمیم به اعتصاب غذا گرفته زیرا به زودی به بیمارستان طره منتقل می‌شود.

وی همچنین از دادستان کل خواسته است که اجازه دهد، سر قبر نوه‌اش محمد علاء برود.

مبارک همچنین از مسوولان مصری خواسته است که در بیمارستان شرم‌الشیخ بماند و در روزهای آخر زندگی‌اش آبروی وی را نبرند.

رییس جمهوری سابق مصر آرزو کرده است که قبل از اعزام به زندان طره بمیرد و گفته که آماده است از همه دارایی‌های خود صرف‌نظر کند اما وی و پسرانش را آزاد کنند.

سوزان مبارک نیز از برخی سران کشورهای عربی خواسته است که برای آزادی مبارک میانجی‌گری کنند.

از سوی دیگر عبدالعزیز الجندی، وزیر دادگستری مصر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المحور این کشور اعلام کرده است که تمامی مسوولان بلندپایه نظام سابق مورد بازجویی قرار خواهند گرفت و در صورتی که ثابت شود مبارک دستور کشتن انقلابیون را داده است با حکم اعدام مواجه خواهد شد. وی همچنین اعلام کرده که تعداد مسوولان بلندپایه‌ نظام سابق مصر در زندان طره به ۳۵ تن رسیده است که اکثریت آنها وزیران و شخصیت‌های بلندپایه این کشور هستند.