گروه بین‌الملل‌- «محمد البرادعی»، رییس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دارنده جایزه نوبل صلح در کتاب خاطرات خود به شدت از سیاست‌های دولت «جورج دبلیو بوش» انتقاد کرد. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله، پس از گذشت هشت سال از حمله آمریکا به عراق، محمد البرادعی در کتاب خاطرات خود پیگرد قانونی علیه برخی مسوولان دولت پیشین آمریکا را خواستار شد.

محمد البرادعی، رییس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کتاب جدید خود می‌نویسد که اعضای دولت پیشین آمریکا با این ادعا که عراق دارای تسلیحات کشتار جمعی است در سال ۲۰۰۳ به این کشور حمله کردند و از این طریق دست به فریب افکار عمومی زدند.

به گفته وی، تمامی ادعاهای دولت بوش در مغایرت با بررسی‌ها و اطلاعات بازرسان بین‌المللی قرار داشت.

کتاب خاطرات البرادعی سه‌شنبه با عنوان «دوران فریب»

(The Age of Deception) به‌طور رسمی منتشر خواهد شد. البرادعی در این کتاب می‌نویسد که جنگ عراق به وی آموخت که فریب و دروغ تنها مختص مستبدان در کشورهای کوچک نیست. این کتاب شرح خاطرات البرادعی، نخست به عنوان یکی از کارکنان ارشد و سپس به عنوان رییس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۲۰ سال گذشته است. البرادعی در کتاب خود به نقل حوادث پشت پرده مذاکرات اتمی با کره‌شمالی می‌پردازد. کتاب در مجموع با تاکید بر اولویت و لزوم گسترش دیپلماسی در حل منازعات بین‌المللی اتمی نگاشته شده است.