گروه بین‌الملل- نخست‌وزیر پیشین انگلیس به عنوان مشاور مجمع جهانی اقتصاد بدون دریافت هرگونه حقوق و دستمزد برگزیده شد. به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس اعلام کرد گوردون براون به عنوان مشاور این مجمع انتخاب شده است؛ ولی برای این پست هیچ گونه حقوق و دستمزدی دریافت نخواهد کرد.

رهبر پیشین حزب کارگر از سال ۲۰۰۷ نخست‌وزیر انگلیس بود و در انتخابات سال گذشته قدرت را از دست داد. وی همچنین قصد دارد به عنوان نامزد ریاست صندوق بین‌المللی پول در انتخابات آتی این نهاد مالی بین‌المللی شرکت کند.

مجمع جهانی اقتصاد افزود: براون به عنوان رییس گروه هماهنگی و سیاستگذاری این مجمع انتخاب شده است. مهم‌ترین نقش این گروه در مجمع جهانی اقتصاد تعیین مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی جهان از دیدگاه کارشناسان و مقام‌های اقتصادی و سیاسی جهان خواهد بود.

براون در سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ نیز به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی در کابینه تونی بلر مشغول به کار بوده است. کلاوس شوواب بنیان‌گذار مجمع جهانی اقتصاد در این باره تاکید کرد پیوستن براون به مجمع جهانی اقتصاد موجب ارتقای سطح کارآیی و دانش این مجمع خواهد شد. مجمع جهانی اقتصاد همواره به تعهدات خود در راستای ارتقای اقتصاد دانش محور پایبند خواهد بود.