گروه بین‌الملل‌- نتایج درآمدی دلگرم‌کننده شرکت‌های بهداشت و درمان و مواد موجب افزایش شاخص‌های وال‌استریت در روز سه‌شنبه شد، اما گزارش‌ درآمدی ضعیف موسسه مالی گلدمن ساکس این رشد را محدود کرد. در این روز سرمایه‌گذاران تمایلی برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نداشتند. زیرا بازار سهام خود را برای موج جدیدی از گزارش‌های درآمدی آماده می‌کرد. حجم معاملات بسیار پایین بود به طوری که در بورس نیویورک، بورس آمریکا و بورس نسدک ۶۵/۶ میلیارد سهم معامله شد که این میزان کمتر از معامله میانگین روزانه ۴۷/۸ میلیارد سهم در سال گذشته بود.

شرکت جانسون اند جانسون چشم‌انداز سود خود را افزایش داد. در نتیجه ارزش سهام این شرکت ۷/۳ درصد جهش کرد و به ۶۹/۶۲ دلار رسید. این غول بخش بهداشت و درمان بیشترین افزایش درصدی را درمیان شرکت‌های تشکیل‌دهنده شاخص میانگین صنعتی داوجونز ثبت کرد.

اما گزارش موسسه مالی گلدمن ساکس امیدوارکننده نبود. در جدیدترین گزارش ناخوشایند از طرف بانک‌ها، گلدمن ساکس کاهش شدید سود را گزارش داد. این بانک سرمایه‌گذاری همچنین هشدار داد در فضای کنونی فرصت‌های کمتری برای کسب درآمد وجود دارد. ارزش سهام گلدمن ساکس ۲/۱ درصد سقوط کرد و به ۸۹/۱۵۱ دلار رسید.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۶/۶۵ واحد یا ۵۳/۰ درصد افزایش یافت و به ۷۵/۱۲۲۶۶ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۴۸/۷ واحد یا ۵۷/۰ درصد جهش کرد و به ۶۲/۱۳۱۲ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت ۵۹/۹ واحد یا ۳۵/۰ درصد رشد کرد و به ۹۷/۲۷۴۴ واحد رسید.

از دیگر اخبار خوشایند اقتصادی این که، وزارت بازرگانی آمریکا گزارش داد ساخت و ساز مسکن در ماه مارس بیش از حد پیش‌بینی‌ها بوده و نسبت به ماه فوریه ۲/۷ درصد افزایش یافته است. افزایش روز سه‌شنبه وال‌استریت بر دیگر بورس‌ها تاثیر مثبت گذاشت و دیروز،چهارشنبه، بورس‌های جهان با افزایش روبرو شدند. در آغاز معاملات در اروپا، شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۵/۱ درصد جهش کرد و به ۱۲/۵۹۸۶ واحد رسید. شاخص داکس آلمان ۶/۱ درصد افزایش یافت و به ۵۱/۷۱۵۴ واحد رسید. شاخص سی‌‌ای‌سی‌۴۰ فرانسه ۴/۱ درصد رشد کرد و به ۸۶/۳۹۶۴ واحد رسید. فروش آتی شاخص‌ها در وال‌استریت نیز با افزایش روبرو شد. فروش آتی شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۵/۰ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۸۸ واحد رسید. فروش آتی شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۸/۰ درصد جهش کرد و به ۸۰/۱۳۱۸ واحد رسید.

در آسیا، به‌رغم کاهش صادرات ژاپن در ماه مارس، شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ این کشور ۸/۱ درصد افزایش یافت و به ۸۲/۹۶۰۶ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی ۲/۲ درصد جهش کرد و به ۹۱/۲۱۶۹ واحد رسید. شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۶/۱ درصد رشد کرد و به ۱۰/۲۳۸۹۶ واحد رسید. شاخص ای‌اس‌اکس ۲۰۰ استرالیا ۴/۱ درصد افزایش یافت و به ۴۸۵۹ واحد رسید. شاخص شانگهای کامپوزیت چین ۳/۰ درصد رشد کرد و در رقم ۰۴/۳۰۰۷ واحد ثابت شد.