گروه بین‌الملل- دیروز،چهارشنبه، قیمت نفت به بیش از ۱۰۹ دلار در هر بشکه رسید. زیرا گزارشی نشان داد میزان ذخایر بنزین آمریکا برای دومین هفته متوالی کاهش یافته است. این مساله حاکی از آن است که افزایش قیمت سوخت هنوز موجب کاهش تقاضا نشده است. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن افزایش یافت و به ۵۶/۱۰۹ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۵۹ سنت افزایش در رقم ۲۸/۱۰۸ دلار ثابت شد.

در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن ۷۳/۱۲۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا گزارش داد طی هفته گذشته میزان ذخایر بنزین ۸/۱ میلیون بشکه کاهش یافته است. این در حالی است که هفته گذشته نیز ذخایر بنزین آمریکا کاهش ۷ میلیون بشکه‌ای را ثبت کرد. موسسه نفت آمریکا همچنین اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام ۶۶۷ هزار بشکه افزایش داشته است. این در حالی است که تحلیل‌گرانی که در نظرسنجی پلاتس، شاخه اطلاعات انرژی مرکز مک‌گرو-هیل، شرکت کرده بودند افزایش ۶/۱ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت را پیش‌بینی کرده بودند.

معامله‌گران در انتظار علایمی بودند که نشان دهد جهش ۲۹ درصدی قیمت نفت از اواسط ماه فوریه تاکنون تقاضا برای نفت را کاهش خواهد داد، اما ارقام خوب مصرف در آمریکا و چین بیانگر آن است که این اتفاق هنوز رخ نداده است.

برخی از تحلیل‌گران آسیایی پیش‌بینی می‌کنند افزایش قیمت سوخت موجب رشد تورم می‌شود و بانک‌های مرکزی این منطقه را وادار می‌کند نرخ بهره را افزایش دهند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مه، بنزین ۲۶/۳ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۳۰/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.