گروه بین‌الملل- دیروز،سه‌شنبه، کاهش قیمت نفت ادامه یافت و به بیش از بشکه‌ای ۱۰۹ دلار در هر بشکه رسید. زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش‌های کلیدی در مورد تاثیر افزایش قیمت نفت بر تقاضای جهانی بودند.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، بهای نفت خام برای تحویل در ماه مه به ۴۳/۱۰۹ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۸۷/۲ دلار کاهش در رقم ۹۲/۱۰۹ دلار ثابت شد. این درحالی بود که قیمت نفت در ابتدای روز رقم ۴۶/۱۱۳ دلار را نیز ثبت کرده بود.

در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه مه ۶۷/۱۲۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار جدیدترین گزارش سازمان اوپک، آژانس بین‌المللی انرژی و اداره اطلاعات انرژی آمریکا درمورد عرضه و تقاضای جهانی نفت بودند.

برخی از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند افزایش اخیر قیمت نفت موجب کاهش صرف هزینه توسط مصرف‌کنندگان می‌شود، رشد اقتصادی را تضعیف می‌کند و تقاضا برای سوخت را کاهش می‌دهد که این مسائل در نهایت منجر به بازگشت قیمت نفت به کمتر از ۱۰۰ دلار می‌شود.

مرکز کپیتال اکونومیکس در گزارشی عنوان کرد: «افزایش بهای نفت تقاضای مصرف‌کننده را کاهش خواهد داد و ممکن است موجب شود بانک‌های مرکزی نرخ بهره را افزایش دهند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال قیمت نفت به سطح بشکه‌ای ۸۵ دلار باز گردد.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه مه، قیمت بنزین به ۲۰/۳ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۱۱/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب معامله شد.