گروه بین‌الملل- «حسنی مبارک»، رییس‌جمهوری مخلوع مصر سکوت دو ماهه خود را شکست و اتهام مال‌اندوزی به خود و خانواده‌اش را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، رییس‌جمهوری پیشین مصر در نخستین پیام خود پس از کناره‌گیری از قدرت در یازدهم فوریه ۲۰۱۱ میلادی گفت که اطلاعات فرستاده شده به دادستانی کشور مصر نشان خواهد داد که او خارج از مصر دارایی یا املاکی ندارد. به گفته‌ حسنی مبارک، جزئیات حساب‌های بانکی «علا» و «جمال»، پسران او هم هرگونه تردید در مورد دادوستدها و دارایی‌های غیرقانونی آن دو را بر ملا خواهد کرد.

در پیام کوتاه ضبط‌ شده‌ای از مبارک که تلویزیون «العربیه» یکشنبه منتشر کرد، آمده است: «از تمام حقوق قانونی برای دفاع از آبروی خود و خانواده‌ام استفاده خواهم کرد. من از رفتار دسیسه‌گران و اتهام‌های ثابت ‌نشده علیه خود و خانواده‌ام در رنج بوده و هستم و تلاش می‌کنم از شرافت، صداقت و گذشته‌ نظامی و سیاسی خود دفاع کنم.»

مبارک بار دیگر تاکید کرد همان‌طور که پیش از این گفته بود تنها در یک بانک مصری دارایی و حساب دارد.

بنا بر این گزارش، رهبران مخالفان که با هدایت اعتراض‌‌ها به سه دهه حکومت مبارک بر مصر پایان دادند، خواستار رسیدگی به دارایی‌هایی شده‌اند که به گفته‌ آنان مبارک و اطرافیانش در زمان حکومت اندوخته‌اند.

به گفته‌ رییس‌جمهوری سابق مصر، دروغ‌های رسانه‌های داخلی و خارجی در مورد دارایی‌های هنگفت او و خانواده‌اش در خارج از مصر بر ملا خواهند شد.

مبارک ۸۲ ساله از زمان ترک قدرت به همراه خانواده‌اش در ویلایی شخصی در شرم‌الشیخ زندگی می‌کند. مقام‌های مصری شایعات در مورد بیماری شدید او را رد می‌کنند.

خبرگزاری «رویترز» یکشنبه از افزایش نارضایتی از دولت موقت مصر خبر داد.

به گزارش این خبرگزاری، هزاران مصری در روزهای گذشته در میدان تحریر قاهره جمع شدند و پایان حکومت نظامیان و تشکیل سریع شورای ملی را درخواست کردند.

آنها به اخطارهای ارتش که اعلام کرده بود در صورت نیاز میدان را با خشونت تخلیه می‌کند هم واکنش نشان ندادند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین خواستار استعفای ژنرال «محمد حسین طنطاوی»، رییس‌ شورای نظامی کشور شده‌اند. وی همچنین وزیر دفاع مصر است و در زمان مبارک نیز در همین سمت کار می‌کرد.