گروه بین‌الملل- کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس از علی عبدالله صالح خواستند به منظور حل بحران یمن قدرت را به معاونش واگذار کند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العربیه، عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بعد از پایان نشست فوق‌‌العاده‌ وزیران خارجه‌ این شورا در ریاض که در خصوص بحران یمن برگزار شد، اعلام کرد: دولت علی عبدالله صالح، رییس جمهوری یمن و مخالفان باید با هدف آماده‌سازی مقدمات انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در یمن در عربستان نشستی برگزار کنند.

الزیانی تصریح کرد: گام‌های مطلوبی برای حل بحران وجود دارد از جمله اعلام انتقال اختیارات از سوی علی عبدالله صالح به عبد ربه منصور هادی، معاون رییس‌جمهوری، تشکیل دولت متحد ملی به ریاست مخالفان و تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات. دبیر کل شورای همکاری خلیج‌فارس با قرائت بیانیه‌ پایانی این نشست گفت: هرگونه راه حلی به حفظ وحدت یمن، ثبات و امنیت این کشور منجر خواهد شد و این راه‌حل باید در راستای پاسخگویی به خواسته‌های ملت در زمینه‌ تغییر باشد.

وی بر لزوم انتقال قدرت به طور سلسله‌ای و مسالمت‌آمیز تاکید کرد تا یمن درگیر بحران و آشوب نشود.

الزیانی ادامه داد: تمام گروه‌ها باید به از بین بردن تمامی عوامل تنشزای سیاسی و امنیتی پایبند باشند.

شورای همکاری خلیج‌فارس همچنین از تمام گروه‌های یمن خواست هر گونه انتقام جویی را کنار بگذارند.

این وزیران هیچ موضع گیری در خصوص نامزدی عبدالرحمن العطیه، دبیرکل سابق شورای همکاری خلیج‌فارس برای احراز پست دبیرکلی اتحادیه‌ عرب نداشتند.

این نشست پشت درهای بسته در پایگاه‌ هوایی در ریاض با مشارکت شش کشور عضو و در غیاب ابوبکر القربی، وزیر امور خارجه‌ دولت موقت یمن برگزار شد.