گروه بین‌الملل- روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که نزدیک به یک میلیون شهرک‌نشین صهیونیست جمعه شب را از بیم حملات موشکی مقاومت فلسطین در پناهگاه‌ها به سر بردند. به گزارش ایسنا به نقل از این روزنامه، در شهرهای بئر السبع، حمامه، عسقلان، کریات، گات، سدیروت و الکیبوتسات در نزدیکی نوار غزه همه شهرک‌نشین‌های یهودی شب را در ساختمان‌های امن و یا پناهگاه‌ها به سر بردند.

یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: جمعه شب صدای آژیرهای هشدار به طور مداوم ادامه داشته و بر اثر شلیک موشک‌های گراد در شمال اسدود و حمامه ۵ تن زخمی شدند.

از سوی دیگر، گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس مسوولیت حملات موشکی و خمپاره‌ای به سرزمین‌های اشغالی را بر عهده گرفتند و آن را واکنشی به جنایت‌های مداوم صهیونیست‌ها و تاکید بر آمادگی مقاومت برای رویارویی با هرگونه حماقت‌های این رژیم دانستند.

موشک‌های شلیک شده با اصابت به شهرهای واقع در محدوده گنبد آهنین نشان داد که این گنبد نمی‌تواند از نزدیک به دو میلیون شهرک‌نشین ساکن شهرها و شهرک‌های نزدیک نوار غزه حمایت کند.

از سوی دیگر، دولت حماس در غزه نیز همه سیستم‌های امنیتی، دفاع شهری و مراکز بهداشتی این منطقه را برای حمایت از جان غیرنظامیان در برابر حملات رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش درآورده است.

با شهادت یک شهروند دیگر فلسطینی و زخمی شدن یک تن دیگر در حمله توپخانه‌ای صبح دیروز (شنبه) ارتش رژیم اشغالگر قدس به نزدیکی مقبره الشرقیه واقع در شمال نوار غزه، شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به ۱۷ شهید و ۶۵ زخمی رسید. اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس نیز ضمن محکومیت تجاوزات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکید کرد که این تجاوزات نمی‌تواند ملت فلسطین را به زانو درآورده و اراده آنها را بشکند.

وی همچنین طی تماسی تلفنی با دکتر باسم نعیم، وزیر بهداشت دولت حماس تجاوزات رژیم صهیونیستی به تیم‌های امدادی و پزشکی را محکوم کرد و از آمادگی وزارت بهداشت برای مقابله با وضعیت فوق‌العاده ناشی از تشدید حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه اطلاع حاصل کرد.

وزارت بهداشت حماس نیز به نوبه خود اقدام اسرائیل در حمله به تیم‌های پزشکی و آمبولانس‌ها در جریان انتقال مجروحان شرق استان رفح و شرق غزه به بیمارستان‌ها را محکوم کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که این حمله نقض آشکار کنوانسیون ژنو و به ویژه ماده ۲۱ آن است که تجاوز به موسسات و تیم‌های پزشکی را ممنوع کرده است.