گروه بین‌الملل- پس از آن که گزارش ذخایر نفت خام آمریکا نشانه‌های متفاوتی را درمورد تقاضا برای نفت ارائه کرد دیروز، چهارشنبه، قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۱۰۸ دلار رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مه به ۵۴/۱۰۸ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۱۳ سنت کاهش در رقم ۳۴/۱۰۸ دلار ثابت شد.

در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه مه ۰۸/۱۲۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا گزارش داد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت این کشور ۸/۲ میلیون بشکه کاهش یافته است. این مساله نشان‌دهنده رشد تقاضا برای نفت است. این درحالی است که تحلیل‌گرانی که در نظرسنجی پلاتس، شاخه اطلاعات انرژی مرکز مک‌گرو-هیل، شرکت کرده بودند افزایش ۳/۱ میلیون بشکه‌ای میزان ذخایر را پیش‌بینی کرده بودند.

اما موسسه نفت آمریکا اعلام کرد میزان ذخایر بنزین به طور غیرمنتظره تا ۵۶۸ هزار بشکه افزایش یافته و میزان ذخایر نفت خام در پایانه کاشینگ اوکلاهاما ۱۲۰ هزار بشکه افزایش یافته داشته است.

معامله‌گران نفت همچنین تاثیر افزایش نرخ بهره در سراسر جهان را بر رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت بررسی می‌کنند. روز سه‌شنبه چین به منظور کاهش تورم نرخ بهره را برای چهارمین‌بار از ماه اکتبر تاکنون افزایش داد.

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین به ۱۹/۳ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۲۳/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب معامله شد.