دنیای اقتصاد - به دنبال اظهارات علی‌النعیمی، وزیر نفت عربستان مبنی‌بر ضرورت افزایش عرضه نفت به بازار جهانی، نزول قیمت جهانی نفت تشدید شد و به زیر ۸۷ دلار رسید. وزیر نفت عربستان با این استدلال که تقاضای نفت در سال‌جاری ۸/۱ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت، از ضرورت افزایش عرضه سخن گفت. این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی افزایش تقاضا را در حد ۵/۱ میلیون بشکه پیش‌بینی کرده است. از پنج‌شنبه تاکنون قیمت نفت ۳ درصد سقوط کرده است. خبر کوتاه

اظهارات وزیر نفت عربستان قیمت نفت را به کمتر از ۸۷ دلار رساند

گروه بین‌الملل- دیروز، سه‌شنبه، کاهش قیمت نفت ادامه یافت و بهای نفت به کمتر از بشکه‌ای ۸۷ دلار رسید. زیرا وزیر نفت عربستان اعلام کرد ممکن است این بزرگترین تولیدکننده نفت جهان به منظور توقف افزایش قیمت نفت، تولید خود را افزایش دهد.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه مارس به ۷۱/۸۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۲۴/۱ دلار کاهش در رقم ۸۷/۸۷ دلار ثابت شد. از روز پنج‌شنبه تاکنون قیمت نفت بیش از ۳ درصد سقوط کرده است. روز پنج‌شنبه قیمت نفت در رقم ۹۲ دلار ثابت شد. روز دوشنبه علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، گفت پیش‌بینی می‌کند در سال جاری میلادی تقاضای جهانی برای نفت بین ۵/۱ میلیون بشکه تا ۸/۱ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. این رقم بیشتر از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی و اداره اطلاعات انرژی آمریکا است. دراین میان لینچ، رییس مرکز انرژی‌های استراتژیک و تحقیقات اقتصادی، گفت: اظهارات النعیمی بدین معنا است که او فکر می‌کند قیمت نفت بسیار بالا است و سازمان کشورهای صادرکننده نفت اقداماتی را برای کاهش قیمت نفت انجام خواهد داد. در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت بنزین به ۳۸/۲ دلار در هر گالن رسید و گاز طبیعی ۵۰۷/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب معامله شد. در لندن قیمت نفت خام برنت به ۴۵/۹۵ دلار در هر بشکه رسید.