گروه بین‌الملل- درمیان افزایش روز سه‌شنبه وال‌استریت درپی تعهد ژاپن به خرید اوراق قرضه تامین بودجه صندوق نجات اروپا، دیروز، چهارشنبه، بورس‌های جهان رشد کردند. بورس‌های اروپا با افزایش کار خود را آغاز کردند. شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۳/۰ درصد افزایش یافت و به ۰۵/۶۰۳۰ واحد رسید. شاخص داکس آلمان ۲/۱ درصد جهش کرد و به ۶۷/۷۰۲۴ واحد رسید. شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۸/۰ درصد رشد کرد و به ۴۴/۳۸۹۳ واحد رسید. فروش آتی شاخص‌ها در وال‌استریت نیز با افزایش روبه‌رو شد و فروش آتی شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۵/۰ درصد رشد کرد و به ۱۱۶۷۰ واحد رسید. فروش آتی شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ نیز ۵/۰ درصد جهش کرد و به ۶۰/۱۲۷۶ واحد رسید. در آسیا، شاخص میانگین نیکی ۲۲۵ ژاپن ۱۲/۲ درصد افزایش یافت و به ۸۰/۱۰۵۱۲ واحد رسید. شاخص هنگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۵/۱ درصد جهش کرد و به ۶۱/۲۴۱۲۵ واحد رسید. شاخص ای‌اس‌اکس ۲۰۰ استرالیا ۳/۰ درصد رشد کرد و به ۲۰/۴۷۲۴ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی برای دومین روز متوالی رکورد زد و با ۳/۰ درصد افزایش در رقم ۹۵/۲۰۹۴ واحد ثابت شد.

حجم معاملات در بورس چین اندک بود زیرا نقدینگی کم بود و این نگرانی وجود داشت که دولت به منظور مبارزه با تورم اعطای اعتبارات را سختگیرانه‌تر خواهد کرد. با این وجود شاخص‌های چین با افزایش روبه‌رو شدند. شاخص شانگهای کامپوزیت ۶/۰ درصد رشد کرد و به ۳۱/۲۸۲۱ واحد رسید. شاخص شنزن کامپوزیت ۴/۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷/۱۲۵۷ واحد رسید.

روز سه‌شنبه سود خوب خرده‌فروشان مهم و پیش‌بینی مثبت درمورد شرکت هولت-پاکارد به افزایش شاخص‌ها در وال‌استریت کمک کرد. شرکت سرمایه‌گذاری سیرز و شرکت تیفانی پیش‌بینی‌های درآمدی خود را افزایش دادند. شرکت سیرز اعلام کرد در سال جاری میلادی دوبرابر آنچه تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند، درآمد خواهد داشت. شرکت تیفانی نیز گزارش داد فروش خوب تعطیلات موجب افزایش درآمد این شرکت خواهد شد.

تحلیل‌گران مرکز یو‌بی‌اس برآورد خود را از درآمد شرکت کامپیوتری هولت-پاکارد افزایش دادند. این مساله موجب شد سهام این شرکت درمیان شرکت‌های تشکیل‌دهنده شاخص میانگین صنعتی داوجونز عملکرد خوبی داشته باشد. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۴۳/۳۴ واحد یا ۳/۰ درصد رشد کرد و به ۸۸/۱۱۶۷۱ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۷۳/۴ واحد یا ۴/۰ درصد افزایش یافت و به ۴۸/۱۲۷۴ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت با افزایش ۹ واحدی یا ۳/۰ درصدی روبه‌رو شد و به ۸۳/۲۷۱۶ واحد رسید.