گروه بین‌الملل- لی کژیانگ، معاون نخست‌وزیر چین، در اظهاراتی که روز شنبه منتشر شد اعلام کرد رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۰، تا حدود ۱۰ درصد رشد کرده است و فروش خرده‌فروشی ۵/۱۸ درصد جهش کرده است. این مساله نشان می‌دهد اکنون اقتصاد چین بیشتر بر مصرف داخلی متکی است. به گزارش رویترز، لی گفت: «نیروی محرکه مصرف داخلی درحال افزایش است و افزایش مصرف داخلی بیش از ۹۰ درصد از رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۰ را تشکیل داده است. ما اطمینان، شرایط و توانایی حفظ رشد اقتصادی پایدار و سریع را در بلندمدت داریم.»

جو ژیائوچوان رییس بانک مرکزی چین نیز هفته گذشته گفت رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

لی گفت دولت چین قصد دارد مصرف داخلی را افزایش دهد و مردم این کشور را قادر کند سهم بیشتری در رشد سریع اقتصادی در پنج سال آینده داشته باشند. او همچنین ابراز اطمینان کرد که اروپا می‌تواند بر بحران بدهی خود غلبه کند و اعلام کرد پکن به این مساله توجه دارد و از اروپا حمایت خواهد کرد.

دولت چین آشکارا تعهد کرده است اوراق قرضه دولتی یونان و اسپانیا را خریداری می‌کند، اما ارزش دقیق این سرمایه‌گذاری را اعلام نکرده است.