ایسنا- به نظر می‌رسد که سوسیالیست‌های حاکم در یونان در انتخابات محلی این کشور از یک آزمون مهم در مورد محبوبیت‌شان جان سالم به در برده‌اند و این موضوع باعث خواهد شد تا نخست وزیر این کشور از تهدید خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام صرفنظر کند. با توجه به شمارش بیش از ‌٥٠ درصد آرای رای‌دهندگان در یونان، کاندیداهای سوسیالیست‌ها در مسیر پیروزی در هفت حوزه رای‌گیری از ‌١٣ حوزه رای‌گیری از جمله تمامی استان‌های مهم که میزبان ‌٤٠ درصد از جمعیت یونان است قرار داشته‌اند و به نظر می‌رسد که حزب مخالف «دموکراسی جدید» نیز احتمالا پنج حوزه انتخابی را از آن خود خواهد کرد.

در مناطق مقدونیه شرقی و تراسه رقابت میان دو حزب اصلی فشرده و نزدیک است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاندیدای سوسیالیست‌ها نیز همچنین در سه حوزه رای‌گیری انتخابات شوراها در مقایسه با حزب دموکراسی جدید پیشتاز هستند و حزب مخالف نیز در دو حوزه رای‌گیری آرای بیشتری را به خود اختصاص داده است. جورج کرتسوس یک مفسر سیاسی و سردبیر روزنامه سیتی پرس گفت: در حالی که سوسیالیست‌ها حمایت‌های زیادی را از دست دادند، آنها هنوز حزب اول در انتخابات هستند.

این انتخابات در یونان در حالی برگزار شد که نارضایتی گسترده‌ای در این کشور علیه سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت جورج پاپاندرئو نخست وزیر یونان وجود دارد و پیشتر از این انتخابات به عنوان همه‌پرسی در مورد تدابیر سخت‌گیرانه دولت پاپاندرئو که مخالفان به شدت از آن انتقاد کرده بودند یاد شده بود.