گروه بین‌الملل- گزارش‌ها از ترکیه حاکی از انفجار یکی بمب در میدان تقسیم استانبول است.رسانه‌های ترکیه می‌گویند بر اثر این انفجار پانزده نفر مجروح شده‌اند. احتمال داده شده است که تلفات این انفجار افزایش یابد.به گزارش بی‌بی‌سی، رییس پلیس استانبول می‌گوید ممکن است این یک انفجار انتحاری باشد. او گفته است حال دو تن از مجروحان وخیم است.هنوز گروهی مسوولیت این انفجار به عهده نگرفته است اما آتش بس دو ماهه پیکارجویان کرد دیروز پایان یافت.شش نفر از مجروحان از نیروهای پلیس و نه نفر نیز غیرنظامی‌اند.میدان تقسیم ترکیه از مراکز اصلی توریستی استانبول به شمار می‌رود.این منطقه هم‌اکنون به محاصره نیروهای پلیس در آمده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان عینی می‌گوید چندین دستگاه آمبولانس در محل انفجار حاضر شده‌اند و به انتقال مجروحان پرداخته‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که این انفجار متوجه نیروهای پلیس ضد شورش بوده است که در این میدان مستقر بودند. پلیس ضد شورش در نزدیک مجسمه استقلال در این میدان مستقر هستند.طی سال‌های گذشته، گروه جدایی طلب پ.ک.ک (کارگران کردستان ترکیه)، گروه‌های افراطی چپ و گروه‌های اسلامگرا، در استانبول بمب‌گذاری کرده‌اند.در سال ۲۰۰۳، پیکارجویان القاعده در بمب‌گذاری‌هایی، ۵۷ نفر را در این شهر کشته و صدها نفر دیگر را زخمی کردند.«پ.ک.ک»، حزب کارگران کردستان ترکیه از سال ۱۹۸۴ تاکنون برای استقلال از ترکیه در جنوب شرق این کشور با دولت می‌جنگد و تاکنون نزدیک به چهل هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا حزب کارگران کردستان ترکیه را یک گروه تروریستی می‌شناسند.اقلیت کردها که عمدتا در شرق ترکیه مستقر هستند، حدود بیست درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.