گروه بین‌الملل- به گفته منابع دولتی در جمهوری چچن، نیروهای امنیتی به اشغال ساختمان پارلمان این جمهوری توسط مهاجمان مسلح خاتمه دادند. بنا به گزارش بی‌بی‌سی، دیروز ،سه شنبه، تعدادی افراد مسلح با استفاده از اسلحه سبک و مواد منفجره، به ساختمان پارلمان محلی جمهوری چچن، از جمهوری‌های تشکیل دهنده فدراسیون روسیه، حمله کردند و گزارش شد که پس از اشغال این ساختمان، چند نفر را به گروگان گرفتند.

در ساعات اولیه بامداد، شبکه تلویزیون دولتی روسیه گزارش کرد که پارلمان چچن، واقع در شهر گروزنی، پایتخت این جمهوری، هدف حمله مهاجمان مسلح قرار گرفته و اقدامات لازم برای خنثی کردن این حمله و «جلوگیری از ورود راهزنان به ساختمان پارلمان» در جریان است.

به نظر می‌رسد که مهاجمان توانستند به این ساختمان وارد شوند و یک مقام محلی گفته است که تعدادی از محافظان پارلمان در این حمله کشته و چند نفر دیگر زخمی شده‌اند و گفته می‌شود که معاون رییس مجلس چچن از جمله زخمی‌های این حمله بوده است.

خبرگزاری روسی ریا نووستی در گزارشی از گروزنی، از وقوع عملیات انتحاری در جریان حمله به پارلمان چچن خبر داده و نوشته است که یک مهاجم انتحاری بمبی را که همراه داشت در محوطه خارجی پارلمان منفجر کرد که در نتیجه آن، دو نفر کشته شدند.

خبرگزاری روسی اینترفاکس نیز گزارش کرده است که رییس پارلمان محلی چچن نیز هنگام وقوع حمله در داخل ساختمان پارلمان حضور داشت اما این خبر از سوی منابع مستقل هنوز تایید نشده است.

به گفته این خبرگزاری، در جریان حمله به ساختمان پارلمان چچن، دست کم سه نفر از نیروهای دولتی و دو تن از مهاجمان مسلح کشته شدند اما هنوز منابع رسمی در مورد تلفات این عملیات گزارشی منتشر نکرده‌اند.

همین خبرگزاری نوشته است که موضوع حمله به پارلمان چچن در جلسه ای با حضور رشید نورگالیف، وزیر کشور روسیه که برای شرکت در مراسمی به گروزنی سفر کرده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

هویت و ارتباط سازمانی حمله‌کنندگان به پارلمان چچن معلوم نیست و تا لحظه تنظیم این خبر هیچ گروهی مسوولیت این عملیات را برعهده نگرفت.