گروه بین‌الملل- دیروز سه‌شنبه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۸۳ دلار رسید زیرا به گفته تحلیل‌گران پس از انتشار آمار ضعیف تولیدات صنعتی آمریکا، نگرانی درمورد روند بهبود اقتصادی این کشور بر اعتماد سرمایه‌گذاران تاثیر منفی گذاشت.

افزایش اندک ارزش دلار نیز بر قیمت نفت تاثیر گذاشت زیرا افزایش ارزش دلار قیمت نفت را برای سرمایه‌‌گذارانی که از پول خارجی استفاده می‌کنند گران‌تر می‌کند و در نتیجه موجب کاهش تقاضا برای نفت می‌شود. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام شیرین سبک برای تحویل در ماه نوامبر به ۸۰/۸۰ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه به دلیل این نگرانی که اعتصابات در فرانسه عرضه نفت در اروپا را مختل خواهد کرد، قیمت نفت به شدت افزایش یافت و در رقم ۰۸/۸۳ دلار ثابت شد.

ویکتور شام تحلیل‌گر مرکز مشاوره انرژی پوروین اند گرتز براین باور است که کاهش تولیدات صنعتی آمریکا در ماه سپتامبر نگرانی‌ها را درمورد روند بهبود اقصادی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان افزایش داده است.

براساس گزارش ماهانه فدرال رزرو تولیدات صنعتی در ماه سپتامبر ۲/۰ درصد کاهش یافته است. با این کاهش، رشد ۲/۰ درصدی تولیدات صنعتی در ماه اوت خنثی شد. این نخستین کاهش تولیدات صنعتی از ژوئن سال ۲۰۰۹ تاکنون بود.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه نوامبر قیمت نفت کوره به ۲۲۰/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۰۸/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۴۷۴/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر ۳۰/۸۲ دلار در هر بشکه معامله شد.