گروه بین‌الملل- سازمان‌های اطلاعاتی غربی یک برنامه برای اجرای حملاتی تروریستی مشابه آنچه دو سال پیش در بمبئی هند اتفاق افتاد را کشف کردند. بنا به گزارش بی‌بی‌سی، بر اساس اطلاعاتی که به رسانه‌ها درز کرده، شهرهای بزرگ بریتانیا، فرانسه و آلمان هدف اصلی حملات احتمالی بوده است.

گفته می‌شود که عوامل القاعده مشغول برنامه‌ریزی برای حمله به مراکز مشخصی با هدف گروگانگیری و قتل مردم بودند.

جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که عوامل حمله مشغول برنامه‌ریزی برای عملیات بودند اما نقشه آنها هنوز در مراحل ابتدایی بوده است.شبکه خبری ای بی سی آمریکا گزارش می‌دهد که سازمان‌های امنیتی ایالات‌متحده در این خصوص به باراک اوباما گزارش ارائه کرده‌اند.یک مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود، گفت که احتمالا آمریکا هم از جمله کشورهایی بوده که القاعده قصد انجام عملیات در آن‌را داشته است.

به گفته این منبع، خطر چنین حمله ای در کشورهای غربی یاد شده فوریت ندارد اما جدی‌است.

گفته می‌شود قرار بود که حملات مانند حملات نوامبر ۲۰۰۸ در بمبئی که طی آن پیکارجویان به طور هم زمان به مراکز مختلفی حمله کردند انجام شود.

در حملات بمبئی، بزرگترین شهر هند، افراد مسلح در چندین نقطه حساس شهر، از جمله مراکز تجاری، ایستگاه‌های خط آهن و هتل‌های بزرگ، اقدام به تیراندازی و بمب‌گذاری کردند.

آن حملات به کشته شدن بیش از ۱۷۰ نفر، زخمی شدن بیشتر از ۳۰۰ نفر و آسیب جدی به تاسیسات شهری منجر شد.آن واقعه در روز ۲۵ نوامبر ۲۰۰۸ در سطحی گسترده و با خشونتی کم‌سابقه آغاز شد و پس از مداخله پلیس و ارتش هند در روز ۲۹ نوامبر خاتمه یافت.

دولت هند پیکارجویان لشکر طیبه، که مقر آن در پاکستان است را مسبب آن حمله اعلام کرده بود.