گروه بین‌الملل- در شرایطی که طی روزهای اخیر اقدام موهن قرآن‌سوزی، توسط مسلمانان جهان و حتی مسیحیان و بسیاری از مقامات آمریکایی تقبیح شد و باراک اوباما برای پیشگیری از این اقدام توهین‌آمیز در سخنرانی خود به مناسبت ۱۱ سپتامبر گفت که القاعده به آمریکا حمله کرد نه اسلام، چند نسخه از این کتاب مقدس در آمریکا آ‌تش‌زده شد. اوباما در این سخنرانی خود در پنتاگون مقر وزارت دفاع آمریکا یاد افرادی را که در اثر اصابت یک هواپیمای ربوده شده به مقر وزارت دفاع آمریکا کشته شدند نیز گرامی داشت. او گفت که آمریکا با اسلام در نبرد نیست: «آنکه در آن روز از ماه سپتامبر به ما حمله کرد یک دین نبود، القاعده بود.»

رییس‌جمهوری آمریکا بزرگ‌ترین سلاح این کشور را مدارای مذهبی خواند و گفت: «ما آزادی های خود را فدا نمی‌کنیم و در پشت دیوار ظن و بی اعتمادی پنهان نخواهیم شد.» اما بنا به گزارش ایسنا، روزنامه نیویورک دیلی نیوز گزارش داد: یک فرد افراطی در نزدیکی مکان تعیین شده برای ساخت یک مرکز فرهنگی اسلامی در محل حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک، پس از پاره کردن برگه‌هایی از قرآن، آنها را به آتش کشید و گفت: آمریکا نباید هرگز از بیان نظراتش هراس داشته باشد.

روزنامه نیویورک دیلی نیوز به نقل از این فرد ناشناس گزارش داد: اگر آنها می‌توانند پرچم‌های آمریکا را آتش بزنند، من نیز می‌توانم قرآن را آتش بزنم!

اقدام موهن این آمریکایی افراطی از سوی شاهدان حادثه محکوم شد.

این آمریکایی‌ها همچون لانس کوری، یک معلم بازنشسته تاریخ از منطقه برونکس در آمریکا، این اقدام را محکوم کردند. این معلم بازنشسته تاریخ گفت: سوزاندن قرآن همچون عضوگیری برای القاعده است. این موضوع فقط باعث بروز مشکل می‌شود. اقدام این آمریکایی افراطی در حالی انجام شد که کشیش تری‌جونز اعلام کرده است که از اقدامش برای آتش زدن قرآن در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ صرف نظر کرده است.وی گفته است که دیگر به هیچ وجه قصد ندارد در هیچ زمان دیگری قرآن را آتش بزند. از سوی دیگر، دو کشیش کلیسای آنجلیکن که به هیچ کلیسایی در آمریکا وابسته نبودند، دو کپی از قرآن را در ایالت تنسی آتش زدند.

یکی از این افراد در اعتراضی برگه‌هایی از قرآن را پاره کرد و آنها را به آتش کشید .

فرد دیگری نیز ضمن پاره کردن صفحاتی از قرآن، آن را در مقابل بهت شاهدان به آتش کشید.

به گزارش پایگاه اینترنتی زی نیوز، در نزدیکی ناشویل در ایالت تنسی باب اولد یک کشیش و یک واعظ دیگر نیز حداقل دو کپی از قرآن را در حیاط خود آتش زدند.

هنوز گزارشی از دستگیری در این مورد مخابره نشده است.