گروه بین‌الملل- مدیر کل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی و رهبر جمعیت ملی تغییر در مصر گفت که اگر دولت مبارک درخواست‌ها در زمینه‌‌ تغییر را نپذیرد و همچنان بر مواضعش اصرار داشته باشد، خواهان «نافرمانی مدنی» خواهد شد. به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه‌‌ الجزیره‌، محمد البرادعی، مدیر‌کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رهبر جمعیت ملی تغییر در مراسم افطاری تاکید کرد: «مساله‌‌ جمع‌آوری امضاها در خصوص بیانیه‌ تغییر، مرحله‌ نخست تلاش‌ها و به منزله‌ شروع راه ما است و این امر نظر همه گروه‌های مصری را بیان می‌کند.» البرادعی اضافه کرد: «امیدوارم که اوضاع تا حد «نافرمانی مدنی» پیش نرود، چون اگر نظام حاکم به خواسته‌های ما در زمینه‌‌ تغییر پاسخ ندهد و به طغیان خود ادامه دهد، این امر تنها راه‌حل ما خواهد بود.»

او افزود: «‌نظام حاکم باید بداند اگر بخواهیم به خیابان‌ها برویم تنها یک بار برای تحقق خواسته‌هایمان کافی خواهد بود». البرادعی پیش‌بینی کرد که تعداد امضاها در خصوص بیانیه تغییر به بیش از سه میلیون امضا تا پایان سال جاری میلادی برسد.

مدیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:‌ «۲۸ درصد ملت مصر به خوبی خواندن و نوشتن بلد نیستند و ۴۰ درصد از مصری‌ها نیز با درآمدی کمتر از پنج لیره در یک روز زندگی می‌کنند، اگر حزب حاکم وجدان ملی دارد نباید وارد انتخابات شود و عرصه را برای دیگران باز بگذارد تا آنها اوضاع مصر را تغییر دهند». او از احزاب سیاسی خواست انتخابات آتی را تحریم کنند.