گروه بین‌الملل- دیروز سه‌شنبه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۷۴ دلار رسید،به طوری که در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک، بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر کاهش یافت و به ۲۲/۷۳ دلار در هر بشکه رسید. تحلیل‌گران همچنان درحال بررسی گزارش مشاغل آمریکا در ماه اوت هستند.

کارفرمایان بخش خصوصی در ماه اوت ۶۷ هزار شغل ایجاد کردند که این میزان بیشتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران بود. با این وجود نرخ بیکاری از ۵/۹ درصد در ماه جولای به ۶/۹درصد افزایش یافت.

گروه مشاوره انرژی اسکورک در گزارشی عنوان کرد: «آخرین آمار مشاغل بهتر از حد انتظار است، اما به عقیده ما هنوز چندان خوب نیست.»در تابستان امسال نفت اغلب در حدود بشکه‌‌ای ۷۰ دلار معامله شده است، زیرا سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند میزان کندی رشد اقتصادی جهان را در نیمه دوم سال جاری تخمین بزنند.

کندی رشد اقتصادی جهان، تقاضا برای نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران حاکی از آن است که اقتصاد آمریکا به رکود بازنخواهد گشت.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اکتبر قیمت نفت کوره به ۰۳۵/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۸۹۵/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۸۴۴/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۹۹/۷۵ دلار در هر بشکه معامله شد.