گروه بین‌الملل- دیروز جمعه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۷۵ دلار رسید، زیرا سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش بیکاری آمریکا بودند. گزارش بیکاری آمریکا بر تخمین‌ها از میزان تقاضای انرژی در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تاثیرگذار است. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر به ۴۴/۷۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با ۱۱/۱ دلار افزایش در رقم ۰۲/۷۵ دلار ثابت شد. دیروز بورس‌های آسیا اندکی افزایش یافتند، زیرا آمار اقتصادی آمریکا بهبود جزیی در فعالیت اقتصادی را نشان داد، اما در آستانه انتشار ارقام مشاغل بازارنفت که اغلب از بازارسهام پیروی می‌کند، به این آمار اهمیت نداد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند گزارش مشاغل آمریکا در ماه اوت نشان خواهد داد نرخ بیکاری از ۵/۹ درصد در ماه ژوئیه به ۶/۹ درصد افزایش یافته است.

با خروج اقتصاد جهان از رکود، قیمت نفت در اغلب روزهای سال گذشته بین ۷۰ دلار و ۸۰ دلار معامله شد، اما کشورهای توسعه یافته برای بازگشت به رشد اقتصادی قوی همچنان مبارزه می‌کنند. میزان ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا بالا باقی مانده است و این امر نشان می‌دهد تقاضا برای نفت ضعیف است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اکتبر قیمت نفت کوره به ۰۳۰/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۹۰/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۷۸/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۶۲/۷۶ دلار در هر بشکه معامله شد.