گروه بین‌الملل- دیروز سه‌شنبه قیمت نفت به حدود بشکه‌ای ۷۲ دلار رسید زیرا بورس‌‌های آسیا درمیان نگرانی‌های جدید درمورد آهنگ بهبود اقتصادی جهان دچار کاهش شدند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر به ۲۶/۷۲ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۷۲ سنت کاهش در رقم ۱۰/۷۳ دلار ثابت شد. این درحالی بود که در ابتدای معاملات روز دوشنبه قیمت نفت به ۸۸/۷۴ دلار نیز رسیده بود.

در پی سقوط روز دوشنبه وال‌استریت دیروز نیز بورس‌های آسیا دچار کاهش شدند.

مرکز ریتربوش اند آسوشیتس گزارش داد: «از آغاز ماه جاری تاکنون هر یک درصد کاهش در بازارسهام برابر با ۵/۲ تا ۳ درصد کاهش در بازار نفت بوده است و انتظار داریم این روند ادامه یابد.» این مرکز پیش‌بینی می‌کند در آستانه انتشار ارقام بخش مسکن و آمار میزان ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت به هر بشکه ۷۱ دلار تا ۷۲ دلار کاهش خواهد یافت.

قیمت نفت از آغاز ماه اوت تاکنون بیش از ۹ دلار در هر بشکه کاهش داشته است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه سپتامبر قیمت نفت کوره به ۹۴۱/۱ دلار در هر گالن رسید. گاز طبیعی ۰۶۸/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب معامله شد و قیمت بنزین به ۸۶۵/۱ دلار در هر گالن رسید. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر ۹۱/۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد.