گروه بین‌الملل- دیروز دوشنبه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۷۴ دلار در هر بشکه رسید، زیرا پیش‌بینی می‌شود کولاک استوایی دانیل در اقیانوس اطلس به توفانی قوی‌تر تبدیل ‌شود و این امر خاطرنشان می‌کند که فصل توفان تولید نفت در خلیج مکزیک را مختل خواهد کرد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر به ۱۸/۷۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۹۷ سنت کاهش در رقم ۸۲/۷۳ دلار ثابت شد.

درمیان نگرانی‌ها مبنی‌بر اینکه کولاک استوایی دانیل در اقیانوس اطلس در حال قوی‌تر شدن است و تا آخر امروز سه‌شنبه به توفان تبدیل می‌گردد، قیمت نفت افزایش یافت، اما کارشناسان هواشناسی اعلام کرده‌اند که این توفان به سمت برمودا خواهد رفت و هیچ خشکی‌ را تهدید نمی‌کند.

ویکتور شام تحلیل‌گر انرژی از مرکز مشاوره پوروین اند گرتز می‌گوید: «توفان استوایی دانیل تهدیدی برای تاسیسات تولید نفت در خلیج مکزیک به شمار نمی‌رود، ولی آنقدر قیمت نفت را تقویت می‌کند که به بشکه‌ای ۷۴ دلار برسد.»

به گفته شام درمیان تردیدها در مورد بهبود اقتصادی جهان، جو بازار نفت بدبینانه باقی مانده است. او گفت به دلیل نگرانی‌ها از تولید نفت در فصل توفان، قیمت نفت در کوتاه‌مدت به حدود بشکه‌ای ۷۵ دلار خواهد رسید.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه سپتامبر قیمت گاز طبیعی به ۰۷۱/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. نفت کوره ۹۷۸/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت بنزین به ۹۳۰/۱ دلار در هر گالن رسید. در لندن نفت خام برنت ۴۹/۷۴ دلار در هر بشکه معامله شد.