بر اساس نظرسنجی‌های دو رسانه‌ استرالیا پس از آغاز انتخابات عمومی در این کشور، مشخص شده است که حزب حاکم کارگر در استرالیا هم چنان با اختلاف نسبی پیشتاز انتخابات این کشور است. بنا به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی‌ها حزب کارگر حاکم در استرالیا هم اکنون ۲-۴ درصد در برابر حزب مخالف محافظه کار پیشتاز است. انتخابات عمومی در استرالیا در حالی برگزار می‌شود که به گفته اکثر کارشناسان این انتخابات نزدیک‌ترین انتخابات در چند دهه اخیر در این کشور محسوب می‌شود و هنوز این موضوع مشخص نیست که آیا حزب کارگر می‌تواند بار دیگر در راس قدرت باقی بماند یا این که مخالفان به روی کار خواهند ماند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، براساس نظرسنجی پس از آغاز انتخابات استرالیا از سوی شبکه اسکای نیوز مشخص شد که حزب کارگر ۵۱ درصد آرا و مخالفان (محافظه کاران) ۴۹ درصد آرا را به خود اختصاص دادند. همچنین در نظرسنجی توسط شش شبکه دیگر مشخص شد که حزب کارگر ۵۲ درصد و محافظه‌کاران ۴۸ درصد آرا را به دست می‌آورند.

جان آرمیتاژ از مرکز Auspoll که این نظرسنجی‌ها را انجام داد اعلام کرد: نظرسنجی‌ها تاکنون حاکی از آن است که حزب کارگر حاکم برتری نسبی دارد. نظرسنجی‌های پیش از انتخابات عمومی در استرالیا نیز حاکی از پیشتازی نسبی حزب کارگر بود و این موضوع باعث شده بود تا رقابت فشرده میان جولیا گیلارد، اولین نخست وزیر زن تاریخ استرالیا و تونی آبوت، رهبر مخالفان در این کشور ایجاد شود. حتی پس از گذشت پنج روز از رقابت‌های انتخاباتی اکثر استرالیایی‌ها هنوز نمی‌دانند که به چه کسی در این کشور رای بدهند. جولیا گیلارد نیز پس از انداختن رای خود به صندوق در یک مدرسه در شهر ملبورن گفت: این انتخابات رقابت سختی است بگذارید این انتخابات تا پایان انجام شود و امشب مشخص می‌شود که چه کسی در انتخابات پیروز است. تونی آبوت نیز خاطر نشان کرد: این یک روز بزرگ برای استرالیا محسوب می‌شود. ائتلاف لیبرال‌ها ملی‌گراها به رهبری آبوت که برای ۱۲ سال پیش از به روی کار آمدن حزب کارگر در انتخابات سال ۲۰۰۷ در استرالیا حکومت می‌کرد امیدوار بود که بتواند در این انتخابات حزب کارگر را شکست بدهد.