گروه بین‌الملل- دیروز جمعه قیمت نفت به کمتر از بشکه‌ای ۷۴ دلار رسید زیرا موجی از ارقام ضعیف اقتصادی آمریکا به پیش‌بینی‌ها مبنی بر کاهش تقاضا برای نفت افزود. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اکتبر به ۴۶/۷۳ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با ۹۹ سنت کاهش در رقم ۴۳/۷۴ دلار ثابت شد.

درمیان شواهدی مبنی بر کندی رشد اقتصادی، قیمت نفت طی دو هفته گذشته حدود ۸ درصد سقوط کرده است.

روز پنج‌شنبه وزارت کار آمریکا گزارش داد طی هفته گذشته تعداد افرادی که برای نخستین‌بار تقاضای دریافت مزایای بیکاری کرده‌اند، افزایش یافته است و فدرال رزرو فیلادلفیا اعلام کرد فعالیت تولیدی در منطقه ایالات ساحلی اقیانوس اطلس طی ماه اوت کاهش یافته است.

کاهش شغل بدین معنی است که افراد کمتری برای رفتن به سر کار باک خودروهایشان را از بنزین پر می‌کنند. همچنین پس از تعطیلی روز کارگر در آمریکا افراد کمتری به سفر می‌روند که این امر موجب کاهش قیمت بنزین می‌شود.

مرکز کامرون هانوور گزارش داد بر اساس شرایط ضعیف تقاضا قیمت نفت در حقیقت باید کمتر از ۳۵ دلار و به اندازه ۱۰ دلار در هر بشکه باشد. این مرکز تخمین می‌زند قیمت نفت که به طور مصنوعی بالا است برای مصرف‌کنندگان آمریکایی سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار تا ۴۲۵ میلیارد دلار هزینه دارد. در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه سپتامبر قیمت گاز طبیعی به ۱۳۲/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. نفت کوره ۹۸۵/۱ دلار در هر گالن معامله شد

و قیمت بنزین به ۹۱۸/۱ دلار در هر گالن رسید. در لندن نفت خام برنت ۴۷/۷۴ دلار در هر بشکه معامله شد.