جهان در هفته پیش‌رو - ۲۶ مرداد ۸۹

برگزاری انتخابات سراسری در استرالیا

گروه بین‌الملل- استرالیا روز شنبه ۲۱ اوت انتخابات سراسری برگزار می‌کند. تاکنون حزب حاکم کارگر از پیروزی در انتخابات اطمینان داشته است، اما افزایش محبوبیت دو حزب لیبرال به رهبری تونی آبوت و حزب سبز در نظرسنجی‌ها این اطمینان را کاهش داده است. اما همچنان پیش‌بینی می‌شود حزب کارگر به رهبری جولیا گیلارد از شانس بیشتری در این انتخابات برخوردار است، زیرا این حزب اولویت دوم حامیان حزب سبز به شمار می‌رود. با این وجود کارشناسان حزب کارگر هشدار می‌دهند که این حزب نتوانسته است به آبوت که قبلاً تصور می‌شد کاندیدای ضعیفی است ضربه بزند. به نظر می‌رسد سیاست مهاجرت آبوت که بر مبنای آن قانونی شبیه به قانون آریزونا وضع می‌شود مقبولیت عمومی یافته است. سیل پاکستان در مرکز توجه جهانیان

روسیه و چین همچنان با بلایای طبیعی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما پیامدهای سیل پاکستان توجه جهانیان را به خود معطوف می‌کند. در اثر وقوع سیل حدود ۱۵۰۰ نفر کشته شده‌اند و زندگی ۲۰میلیون نفر تحت تاثیر قرار گرفته است. غذا، سرپناه و جلوگیری از شیوع بیماری‌هایی که از طریق آب منتقل می‌شوند از اولویت‌های پاکستان است. این در شرایطی است که پاکستان تجهیزات مناسب برای مقابله با چنین حوادثی را در اختیار ندارد.

۱۰۰ روزگی دولت ائتلافی انگلستان

دولت ائتلافی انگلستان متشکل از حزب محافظه کار و حزب دموکرات ۱۰۰ روزه می‌شود. این امر ممکن است بی‌معنی به نظر برسد، اما مرحله‌ای است که مورد توجه روزنامه نگاران قرار دارد. برخی تردید داشتند که دولت ائتلافی تا این مدت دوام بیاورد، اما به به‌رغم کاهش محبوبیت لیبرال دموکرات‌ها در نظرسنجی‌ها هماهنگی غیرمنتظره‌ای بین این دو حزب وجود داشته است. ۱۰۰ روز آینده برای دولت انگلستان بسیار پرکار خواهد بود چون اعضای دولت پیش از فرارسیدن انتخابات سراسری بعدی و تبدیل دوست به دشمن فرصت کمی برای انجام کارها دارند.