گروه بین‌الملل- دیروز دوشنبه با ثبات در بازارهای سهام قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۱ دلار رسید و بخشی از کاهش شدید خود را که در پی ارقام ضعیف مشاغل آمریکا رخ داد جبران کرد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر به ۳۵/۸۱ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز جمعه ارزش قراردادها با ۳۱/۱ دلار کاهش در رقم ۷۰/۸۰ دلار ثابت شد.

علت سقوط قیمت نفت در روز جمعه گزارش وزارت کار آمریکا بود مبنی براین که کارفرمایان بخش خصوصی در ماه جولای ۷۱ هزار نفر را استخدام کرده‌اند. این رقم کمتر از سطح مورد نیاز برای کاهش نرخ بیکاری بود و این نرخ در سطح ۵/۹ درصد باقی ماند.

این امر نشان‌دهنده آن است که تقاضای آمریکا برای سوخت ضعیف باقی می‌ماند، زیرا مردم این کشور تمایل چندانی برای صرف هزینه ندارد.

دیروز همچنان که سرمایه‌گذاران ارقام مشاغل آمریکا را تحلیل می‌کردند، بورس‌های آسیا در ابتدای معاملات وضع متفاوتی داشتند، اما در پایان معاملات اکثر شاخص‌ها به محدوده مثبت رسیدند. در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه سپتامبر قیمت نفت کوره به ۱۶۶/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۱۳۱/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۴۸۲/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۷۵/۸۰ دلار در هر بشکه معامله شد.