گروه بین‌الملل- در پی وقوع سیل در نواحی کوهپایه‌ای کشمیر هندوستان در روز شنبه انبوه گل‌و‌لای از کوه‌ها به پایین سرازیر شد و موجب کشته شدن ۱۳۲ تن و زخمی‌شدن حدود ۵۰۰ تن شد. علاوه بر این، بنا به اعلام مقامات منطقه هنوز ۵۰۰ تن مفقودند که تلاش برای یافتن آنان از زیر گل‌و‌لای ادامه دارد. در میان کشته‌شدگان دست‌کم پنج توریست هستند که هنوز ملیت آنان مشخص نیست. اما تا روز شنبه مقامات گفته بودند که هیچ توریست خارجی در این حادثه کشته نشده است.

وقتی توفان در روز جمعه آغاز شد، حدود ۲۰۰۰ توریست خارجی در یک مرکز تفریحات ورزشی این منطقه حضور داشتند. بر اثر آن توفان، خانه‌های بسیاری ویران شد و برج‌های تقسیم برق و مخابرات از بین رفتند.

روز یکشنبه مقامات، پروازهای ویژه‌ای را برای انتقال توریست‌ها به دهلی‌نو ترتیب دادند. رییس پلیس منطقه اعلام کرد که هزاران تن از نیروهای ارتش، پلیس و سربازان شبه‌نظامی اقدام به پاکسازی جاده‌ها نمودند تا بتوانند به روستاهای دور افتاده‌ای که از روز جمعه به‌خاطر توفان در خاموشی به سر می‌بردند، دسترسی بیایند.

مجروحان در یک بیمارستان نظامی و چند کلینیک تحت درمان هستند. بنا به اعلام مقامات دولتی ۲۸ نفر از مفقود‌شدگان سربازان ارتش هستند.

حدود ۱۰۰ تن از توریست‌های خارجی از روستایی به نام پانگ در شمال شرقی له تخلیه و به نقاط امن منتقل شدند.