گروه بین‌الملل‌-‌ بنابر اعلام آژانس دولتی مدیریت حوادث پاکستان، بد‌ترین سیل تاریخ این کشور زندگی ۱۲ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده‌است. در همین حال یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه خواستار کمک جامعه جهانی شد. ندیم احمد، رییس آژانس مدیریت حوادث ملی در اسلام‌آباد در همین‌باره به خبرگزاری فرانسه گفت، تنها بخشی از سیل‌زدگان در خیبر پختونخوا و پنجاب تحت پوشش قرار گرفته‌اند. این در شرایطی است که هنوز سیل زدگان ایالت سند برای اسکان به منطقه نرسیده‌اند.

از سوی دیگر یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان خواستار کمک‌های فوری بین‌المللی برای مقابله با عوارض فاجعه انسانی ناشی از سیل شده‌است. این در شرایطی است که دولت حدود نیم میلیون نفر را از مناطقی که خطر وقوع سیل وجود داشته‌، خارج کرده‌است.

گیلانی که از طریق تلویزیون برای مردم سخن می‌گفت، تاکید کرد: «من از جامعه جهانی می‌خواهم تا برای آرام کردن آلام مردم زجر کشیده پاکستان کمک و حمایت کنند.»

نخست‌وزیر پاکستان اضافه کرد که این کشور بدترین سیل تاریخ خود را تجربه می‌کند. او ادامه داد: «از بین رفتن جان مردم و زیر‌ساخت‌های بسیار عظیم و ارزیابی واقعی خسارات ناشی از سیل تنها زمانی که آب فروکش کند، امکان‌پذیر است.»