گروه بین‌الملل- دیروز جمعه درآستانه انتشار گزارش مشاغل آمریکا قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۱ دلار رسید. گزارش مشاغل آمریکا به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند قدرت بهبود اقتصادی آمریکا را تخمین بزنند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر به ۷۱/۸۱ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با ۴۶ سنت کاهش در رقم ۰۱/۸۲ دلار ثابت شد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند گزارش وزارت کار آمریکا نشان دهد در ماه ژوئیه کارفرمایان ۹۰ هزار نفر را استخدام کرده‌اند که این رقم اندکی بیشتر از ۸۳ هزار نفر استخدام شده در ماه ژوئن است. اما به دلیل کاهش شغل موقت در سرشماری توسط دولت نرخ بیکاری احتمالا از ۵/۹ درصد به ۶/۹ درصد افزایش خواهد یافت.

مرکز کامرون هانوور در گزارشی عنوان کرد «اگر در نتیجه گزارش مشاغل آمریکا ارزش یورو یا بازارهای سهام افزایش یابند، شاهد رشد قیمت نفت خواهیم بود.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه سپتامبر قیمت نفت کوره به ۱۷۸۰/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۱۵۷۶/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۵۹۶/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۰۹/۸۱ دلار در هر بشکه معامله شد.