دست اسرائیل را قطع می‌کنیم

عکس: GETTY IMAGES

گروه بین‌الملل‌-‌ در پی درگیری در مرز‌های رژیم صهیونیستی و لبنان، سازمان ملل

هر دو طرف را به خویشتنداری فرا خوانده‌ و حزب‌الله برای کمک به ارتش لبنان ابراز آمادگی کرده‌است. به گزارش منابع خبری، شورای امنیت سازمان ملل متحد در پایان نشست اضطراری خود، با ابراز نگرانی عمیق از شرایط حاضر در منطقه، از دو طرف خواست خویشتنداری به خرج دهند و از دست زدن به هر اقدامی که باعث وخامت بیشتر اوضاع شود، خودداری کنند.

جلسه شورای امنیت پس از زدوخورد روز سه شنبه بین نیروهای مرزی رژیم صهیونیستی و لبنانی در مرز مشترک دو کشور تشکیل شد که در جریان آن، یک افسر ارتش صهیونیست، دو نظامی و یک روزنامه نگار لبنانی در اثر تبادل آتش دو طرف جان خود را از دست دادند. در این زدوخورد، چند نظامی و غیرنظامی هم در دو سوی مرز زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی و لبنان روز سه شنبه شدیدترین نبرد بین دو طرف از زمان خاتمه جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ را انجام دادند. یک منبع نظامی لبنانی گفته است که پس از آنکه یک واحد گشتی ارتش رژیم صهیونیستی بدون توجه به اخطار صلحبانان سازمان ملل مستقر در مرز، از خط مرزی عبور کرد، نیروهای لبنانی به این اقدام واکنش نشان دادند. براساس این گزارش، مرزبانان لبنانی برای متوقف کردن این واحد گشتی، با نارنجک‌انداز به سوی آن تیراندازی کردند و نیروهای رژیم صهیونیستی نیز در مقابل، پاسگاه‌های نظامی و ساختمان‌های غیرنظامی در این سوی مرز را هدف رگبار مسلسل و تیراندازی تانک قرار دادند.

در مقابل، فرمانده نظامی منطقه شمال سرزمین‌های اشغالی ادعا کرده است که درگیری پس از آن آغاز شد که تک تیراندازان لبنانی به سوی گروهی از افسران رژیم صهیونیستی در این سوی مرز تیراندازی کردند. به گفته منابع رژیم صهیونیستی، در اثر این تیراندازی از داخل خاک لبنان، یک سرهنگ ارتش از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفت و یک افسر دیگر از ناحیه سینه به شدت زخمی شد.

در همین حال سید حسن نصرالله، دبیر‌کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی که سه‌شنبه شب به مناسبت چهارمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه انجام داد تاکید کرد که اسرائیل در ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر پیشین لبنان در سال ۲۰۰۵ میلادی دست داشت.

او همچنین اضافه کرد که دست اسرائیل را که به روی ارتش لبنان بلند شود، قطع می‌کنیم. سیدحسن نصرالله همچنین وعده داد که به زودی اسنادی را درباره مهمترین عملیات مقاومت منتشر خواهد کرد.