گروه بین‌الملل- دیروز چهارشنبه قیمت نفت نسبت به بیشترین میزان سه ماهه یعنی رقم بیش از بشکه‌ای ۸۲ دلار کاهش یافت، زیرا گزارش‌ها نشان داد میزان ذخایر نفت آمریکا طی هفته گذشته کمتر از حد انتظارات کاهش یافته است. این امر نشان‌دهنده آن است که تقاضا برای نفت در آمریکا همچنان ضعیف است. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای ماه سپتامبر به ۰۹/۸۲ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۲۱/۱ دلار افزایش به بالاترین سطح از ۴ مه تاکنون یعنی رقم ۵۵/۸۲ دلار رسید.

موسسه نفت آمریکا گزارش داد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت این کشور تا ۷۷۶ هزار بشکه کاهش داشته است که این کاهش کمتر از ۲/۱ میلیون بشکه پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران بود. براساس اعلام موسسه نفت آمریکا ذخایر بنزین و فرآورده‌های نفتی افزایش داشته است.

برخی تحلیلگران براین باورند که افزایش تقاضا در کشورهای در حال توسعه بخصوص چین تقاضای اندک در آمریکا و اروپا را جبران می‌‌کند. مرکز ساندر کپیتال در گزارشی عنوان کرد «مساله مهم این است که بازارهای نوظهور همچنان در حال رشد هستند و در نتیجه تقاضای آنها برای انرژی نیز در حال افزایش است، اما موضوع نگران‌کننده این است که اگر قیمت نفت به ۸۶ دلار برسد و افزایش قیمت نفت ادامه یابد چه رخ خواهد داد. اقتصاد آمریکا قادر نیست یک‌بار دیگر نفت ۱۰۰ دلاری را تحمل کند.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه سپتامبر بهای نفت کوره به ۱۹۱۸/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۱۸۰۷/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۶۷۵/۴ دلار در هر پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۹۸/۸۱ دلار در هر بشکه معامله شد.