گروه بین‌الملل- دیروز سه‌شنبه قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۸۱ دلار رسید. افزایش بازارهای سهام و کاهش ارزش دلار قیمت نفت را به بالاترین سطح سه ماهه رساند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه سپتامبر به ۶۹/۸۱ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۳۹/۲ دلار یا ۳ درصد افزایش در رقم ۳۴/۸۱ دلار ثابت شد که این بیشترین میزان از ۴ مه تاکنون بود. روز دوشنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز به دلیل ارقام بهتر از حد انتظار تولیدات صنعتی در آمریکا و اروپا ۲ درصد رشد کرد. دیروز نیز بورس‌های آسیا با افزایش روبه‌رو شدند.

کاهش ارزش دلار نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرد زیرا با کاهش ارزش دلار کالاهایی چون نفت برای سرمایه‌گذارانی که از دیگر ارزها استفاده می‌کنند ارزان‌تر می‌شوند.

مرکز ریتربوش اند اسوشیتس گزارش داد «یک عامل مهم که بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد گزارش ماهانه مشاغل آمریکا است که اواخر این هفته منتشر می‌شود.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه سپتامبر قیمت نفت کوره به ۱۷۳۰/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۱۷۳۳/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۷۲۷/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۵۱/۸۱ دلار در هر بشکه معامله شد.