گروه بین‌الملل- کاخ سفید برآورد کرده است که کسری بودجه دولت فدرال تا پایان سال ۲۰۱۰ میلادی به یک تریلیون و ۴۷۰ میلیارد دلار برسد. این مبلغ ۸۴ میلیارد دلار کمتر از مبلغی است که دولت باراک اوباما در ماه فوریه امسال پیش بینی کرده بود.بنا به گزارش بی‌بی‌سی، دولت اوباما انتظار دارد که در سال آینده نیز کسری بودجه روند نزولی خود را ادامه دهد و به حدود یک تریلیون و ۴۲۰ میلیارد دلار برسد.باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا، جمعه هشدار داد: «اقتصاد هنوز با مشکل مواجه است، تعداد زیادی از مردم آمریکا هنوز بیکارند. خط سیر مالی بلندمدت کشور قابل ادامه دادن نیست.»

کاخ سفید برآورد کرده که نرخ رشد اقتصادی تا پایان سال جاری به سه و دو-دهم درصد برسد و در سال آینده، اقتصاد آمریکا بر اساس نرخ سه و شش-دهم درصد به رشد خود ادامه دهد.انتظار می‌رود که حداقل تا سال ۲۰۱۵ میزان بیکاری در سراسر آمریکا بالای شش درصد باقی بماند.این رقم در حال حاضر نه و پنج دهم درصد است.با این وجود، آمار کاخ سفید حاکی از بهبود نسبی در شرایط اقتصادی آمریکا نسبت به برآورد به عمل آمده در ماه فوریه گذشته است.

بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود که میزان بیکاری در سال آینده به طور متوسط حداقل نه درصد باقی بماند. برخی ناظران بر این باورند که میزان بیکاری بالا در انتخابات میان دوره‌ای امسال آمریکا که در ماه نوامبر برگزار می‌شود، احتمالا به ضرر حزب دموکرات آقای اوباما خواهد شد که کنگره را در کنترل خود دارد. اجرای طرح های پرهزینه دولت فدرال در اواخر دوره ریاست‌جمهوری جورج بوش و سال اول ریاست‌جمهوری باراک اوباما برای نجات نظام بانکی و بازار مسکن، این بدهی سنگین را برای دولت آمریکا پدید آورده است. کنگره آمریکا به تازگی مصوبه‌ای را تصویب کرد که بزرگ‌ترین تغییرات در سیستم نظارتی بر نظام مالی این کشور را در پی خواهد داشت.