گروه بین‌الملل- روز جمعه سرمایه‌گذاران به دلیل جدیدترین اخبار اطمینان بخش اقتصادی به خرید سهام روی آوردند. این‌بار این اخبار در مورد بانک‌های اروپایی بود. قانون‌گذاران اروپایی که نتایج آزمون فشار بانک‌ها را منتشر کردند، روز جمعه اعلام کردند اگر اقتصاد این قاره تضعیف شود تنها چند بانک دچار مشکل خواهند شد. این امر موجب شد شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱۰۰ واحد افزایش یابد.جدیدترین گزارش‌های درآمدی فصل دوم نیز سرمایه‌گذاران را متقاعد کرد که بهبود اقتصادی در جریان است. این خبر که شرکت جنرال الکتریک سود سهام خود را افزایش می‌دهد و گزارش‌ها مبنی براینکه شرکت داروسازی فرانسوی سانوفی-اونتیس تمایل دارد شرکت جنزیم را خریداری کند نیز سرمایه‌گذاران را دلگرم کرد. مجتمع صنعتی جنرال الکتریک اعلام کرد سود سهام خود را در ازای هر سهم ۲ سنت افزایش می‌دهد. شرکت جنرال الکتریک به شدت از رکود اقتصادی آسیب دید بنابراین توانایی این شرکت برای پرداخت پول بیشتر به سهامداران نشان‌دهنده آن است که این شرکت باور دارد اقتصاد درحال بهبود است. ارزش سهام جنرال الکتریک ۵۰ سنت یا ۳/۳ درصد افزایش یافت و به ۷۱/۱۵ دلار رسید.

سرمایه‌گذاران در ابتدای معاملات در مورد آزمون فشار بانک‌های اروپا محتاط بودند. این آزمون مشخص می‌کند درصورت وخیم شدن مشکلات بدهی دولت و اقتصاد اروپا بانک‌ها چگونه عمل خواهند کرد. مساله بدهی اروپا از ماه آوریل تاکنون موجب سقوط بورس‌ها در سراسر جهان شده است؛ زیرا این نگرانی وجود داشته است که کشورهای اروپایی موجب کندی بهبود اقتصادی جهان می‌شوند.

در وال‌استریت برخی نگرانی‌ها وجود داشت مبنی براینکه آزمون فشار به اندازه کافی دشوار نبوده است. به دلیل آن که نتایج این آزمون پس از پایان معاملات در اروپا اعلام شد، واکنش سرمایه‌گذاران اروپایی به این نتایج تا روز دوشنبه مشخص نمی‌شود. اگر سرمایه‌گذاران به این نتایج واکنش منفی نشان دهند، سرمایه‌گذاران آمریکایی نیز به فروش سهام روی می‌آورند. براساس نتایج اعلام شده تنها هفت بانک از ۹۱ بانک اروپایی در آزمون فشار رد شدند. با انتشار نتایج آزمون فشار ارزش سهام بخش مالی با افزایش روبه‌رو شد.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۳۲/۱۰۲ واحد یا یک درصد جهش کرد و به ۶۲/۱۰۴۲۴ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۹۹/۸ واحد یا ۸/۰ درصد افزایش یافت و به ۶۶/۱۱۰۲ واحد رسید. شاخص نسدک‌کامپوزیت نیز ۵۸/۲۳ واحد یا ۱/۱ درصد رشد کرد و به ۴۷/۲۲۶۹ واحد رسید. طی هفته شاخص‌های عمده با افزایش روبه‌رو شدند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲/۳ درصد، شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۵/۳ درصد و شاخص نسدک‌کامپوزیت ۲/۴ درصد رشد کرد.