گروه بین‌الملل- آغاز فصل درآمدی سه ماهه دوم موجی از اعتماد را در وال‌استریت به وجود آورد.

پس از گزارش سود بهتر از انتظار شرکت آلکوآ و شرکت راه‌آهن سی‌اس‌اکس شاخص‌ها با افزایش روبه‌رو شدند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز در ششمین افزایش متوالی خود بیش از ۱۴۵ واحد رشد کرد و دیگر شاخص‌های عمده نیز بیش از یک درصد جهش کردند. پس از پایان معاملات وال‌استریت شرکت اینتل نیز اخبار خوشی را منتشر کرد. درآمد و سود سهام این شرکت سازنده تراشه انتظارات تحلیل‌گران را برآورده کرد و این شرکت همچنین پیش‌بینی خود را برای امسال افزایش داد.

گزارش درآمدی شرکت آلکوآ به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد زیرا تنوع مشتری‌های این شرکت چشم‌اندازی از محدوده وسیعی از دیگر صنایع را ارائه می‌دهد. از آنجایی که شرکت سی‌اس‌اکس طیف وسیعی از کالاها را حمل می‌کند، گزارش درآمدی این شرکت نیز چشم‌اندازی از فعالیت‌های اقتصادی ارائه می‌دهد.

شرکت آلکوآ اعلام کرد مصرف جهانی آلومینیوم امسال بیش از پیش‌بینی قبلی این شرکت افزایش خواهد یافت. شرکت سی‌اس‌اکس نیز گزارش داد در سال جاری فعالیت اقتصادی این شرکت همچنان روبه رشد خواهد بود.

شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۷۵/۱۴۶ واحد یا ۴/۱ درصد افزایش یافت و به ۰۲/۱۰۳۶۳ واحد رسید. شاخص استاندارد‌اند‌پورز ۵۰۰، ۵۹/۱۶ واحد یا ۵/۱ درصد رشد کرد و به ۳۴/۱۰۹۵ واحد رسید. شاخص نسدک کامپوزیت نیز ۶۷/۴۳ واحد یا ۲ درصد جهش کرد و به ۰۳/۲۲۴۲ واحد رسید.

ارزش سهام شرکت آلکوآ ۱۳ سنت افزایش یافت و به ۱۱ دلار رسید. ارزش سهام شرکت سی‌اس‌اکس در ابتدای روز رشد کرد اما سپس با کاهش ۷۴ سنتی روبه‌رو شد و به ۷۲/۵۱ دلار رسید.

دیروز چهارشنبه نیز بورس‌های جهان با افزایش روبه‌رو شدند زیرا گزارش درآمدی بهتر از حد انتظار شرکت اینتل نگرانی‌ها درمورد توقف بهبود اقتصادی جهان را کاهش داد. پس از گزارش خوب درآمدی شرکت اینتل ارزش سهام بخش تکنولوژی در آسیا به شدت افزایش یافت. سنگاپور که به صادرات وابسته است پیش‌‌بینی رشد اقتصادی خود را برای سال جاری به ۱۵ درصد افزایش داد. این امر نیز بر بازارهای سهام تاثیر مثبت گذاشت.

در آغاز معاملات در اروپا، شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلستان ۲/۰ درصد، شاخص داکس آلمان ۵/۰ درصد و شاخص سی‌ای‌سی-۴۰ فرانسه ۴/۰ درصد رشد کرد. در آسیا شاخص‌ها با پیشتازی شاخص میانگین نیکی ژاپن یک درصد یا بیشتر افزایش یافتند. شاخص میانگین نیکی ۲۲۵، ۰۱/۲۵۸ واحد یا ۷/۲ درصد جهش کرد و به ۲۴/۹۷۹۵ واحد رسید. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۶/۰ درصد رشد کرد و به ۸۱/۲۰۵۶۰ واحد رسید. شاخص کاسپی کره جنوبی ۳/۱ درصد افزایش یافت و به ۰۱/۱۷۵۸ واحد رسید.