گروه بین‌الملل- دیروز چهارشنبه با توجه به گزارش‌هایی که نشان می‌داد طی هفته گذشته میزان ذخایر نفت آمریکا به طور غیرمنتظره افزایش یافته است، قیمت نفت به بشکه‌ای ۷۶ دلار رسید. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به ۵۴/۷۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز سه‌شنبه ارزش قراردادها با ۲۰/۲ دلار افزایش در رقم ۱۵/۷۷ دلار ثابت شد.

اواخر روز سه‌شنبه موسسه نفت آمریکا اعلام کرد طی هفته گذشته ذخایر نفت این کشور ۷/۱ میلیون بشکه افزایش داشته است. این درحالی است که تحلیل‌گران کاهش ۶/۲ میلیون بشکه‌ای را پیش‌بینی کرده بودند. براساس گزارش موسسه نفت آمریکا میزان ذخایر بنزین و فرآوردهای نفتی نیز با افزایش روبرو شده است. این درحالی است که سود شرکت‌های آلکوآ و اینتل مطابق با پیش‌بینی تحلیل‌گران بود. شرکت‌های گوگل، جی‌پی مورگان و بانک آمریکا نیز آخر هفته گزارش‌های درآمدی خود را منتشر می‌کنند.

مرکز ریتربوش اند آسوشیتس گزارش داد: «مسائل اقتصادی همچنان بر تغییرات قیمت نفت تاثیرگذار خواهد بود. این فضای تجاری دشوار در چند ماه آتی ادامه خواهد یافت و قیمت نفت در دوره بهار-تابستان در حدود ۷۰ تا ۸۰ دلار خواهد بود.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه اوت قیمت نفت کوره به ۰۴۰۲/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۰۷۴۱/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۳۶۹/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۱۷/۷۶ دلار در هر بشکه معامله شد.