گروه بین‌الملل- بازار سهام آمریکا پس از پشت سر گذاشتن بهترین هفته خود طی یک سال گذشته به دوراهی تکنیکی رسیده است، اما گزارش‌های مثبت درآمدی که در هفته جاری منتشر می‌شوند ممکن است معامله‌گران را سر شوق آورد. تحلیل‌گران به طور فزاینده پیش از آغاز فصل درآمدی نسبت به بازار سهام بدبین شده‌اند. براساس گزارش گروه سرمایه‌گذاری بسپوک اعتماد به بازار سهام به پایین‌ترین سطح از مه سال ۲۰۰۹ تاکنون رسیده است و تحلیل‌گران طی چهار هفته گذشته پیش‌بینی خود را برای ۵۷۲ شرکت تشکیل دهنده استاندارد اند پورز ۱۵۰۰ کاهش داده‌اند و پیش‌بینی‌ها برای ۳۹۶ شرکت را افزایش داده‌اند.

همزمان، شاخص اعتماد سرمایه‌گذاران خوش‌‌بین که توسط انجمن سرمایه‌گذاران شخصی آمریکا اندازه‌گیری می‌شود طی هفته گذشته به ۲۱ درصد کاهش یافت. این کمترین سطح این شاخص از اوایل ماه مارس ۲۰۰۹ تاکنون بود.

براساس آمار مرکز تامسون رویترز با وجود نشانه‌های تضعیف اعتماد، تحلیل‌گران ۲۷ درصد افزایش درآمد را برای شرکت‌های تشکیل‌دهنده شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ در فصل دوم پیش‌بینی می‌کنند. این افزایش بیش از ۲۲ درصد رشد درآمدی در سه فصل گذشته است.

مدیرعاملان شرکت‌ها همچنین باید چشم‌اندازهایی را ارائه دهند که سرمایه‌گذاران را متقاعد کند اقتصاد آمریکا با رکود اقتصادی عمیق روبرو نمی‌شود و بحران بدهی اروپا بر درآمدهای آتی تاثیر منفی نمی‌گذارد. کلولند روکرت کارشناس بازارسهام از مرکز بیرینایی می‌گوید «همه درمورد اوضاع اقتصادی نگران هستند و بازارسهام این نگرانی‌ها را منعکس کرده است. درحال حاضر سرمایه‌گذاران انتظار کندی رشد درآمدها را دارند و بنابراین بر گزارش‌های درآمدی و چشم‌انداز شرکت‌ها تمرکز خواهند کرد.» فصل درآمدی امروز دوشنبه و با انتشار گزارش درآمدی شرکت آلومینیوم سازی آلکوآ پس از معاملات وال‌استریت آغاز می‌شود. شرکت‌های مشهوری چون گوگل، اینتل، جی‌پی مورگان و بانک آمریکا نیز گزارش‌های درآمدی خود را طی هفته جاری منتشر می‌کنند.

گزارش درآمدی موسسه مالی جی‌پی مورگان در مرکز توجه قرار خواهد گرفت زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار دارند بخش مالی در افزایش شاخص‌ها ایفای نقش کند. پیش‌بینی می‌شود این موسسه مالی درآمد ۹/۶۷ سنتی را به ازای هر سهم گزارش دهد. اگر این پیش‌بینی محقق نشود، افزایش شاخص‌ها تهدید می‌شود. از دیگر عواملی که بر بازارسهام تاثیر خواهد گذاشت، جلسه کمیسیون بازار آزاد فدرال است که روز چهارشنبه برگزار می‌شود و چشم‌اندازی از میزان تاثیر بحران بدهی اروپا بر رشد اقتصادی آمریکا ارائه می‌دهد.

از جمله آمار اقتصادی هفته جاری میزان ذخایر کسب‌وکارها است که روز چهارشنبه منتشر می‌شود. شاخص قیمت تولیدکننده و آمار افرادی که برای نخستین‌بار درخواست دریافت مزایای بیکاری کرده‌اند نیز روز پنج‌شنبه اعلام می‌شود.