برگزاری اجلاس‌های گروه ۸ و گروه ۲۰

گروه بین‌الملل- رهبران هشت کشور ثروتمند جهان روز جمعه ۲۵ ژوئن برای شرکت در نشست دو روزه در موسکوکا گردهم می‌آیند. این نشست با اجلاس دو روزه گروه ۲۰ همزمان شده است. اجلاس گروه ۲۰ روز شنبه ۲۶ ژوئن در تورنتو برگزار می‌شود. این دو اجلاس به رهبران جهان فرصت می‌دهد تا درمورد قانون‌گذاری مالی جهانی، اصلاحات موسسات مالی بین‌المللی و واکنش به بحران درمنطقه یورو بحث کنند. میزبان کانادایی در داخل به دلیل هزینه‌های کلان این دو اجلاس مورد انتقاد قرار گرفته است. اعلام بودجه انگلستان

امروز سه‌شنبه احتمالا نگرانی‌های زیادی در انگلستان به وجود می‌آید؛ زیرا جورج آزبورن وزیر دارایی این کشور جزئیات بودجه اضطراری را اعلام می‌کند. این بودجه جدید خط سیر کلی هزینه‌ها را مشخص می‌‌کند که احتمالا به شدت نزولی خواهد بود. همکاران آزبورن سخنان نگران‌کننده‌ای را درمورد وضعیت خطرناک بودجه دولتی ابراز کرده‌اند. یک پیش‌بینی مستقل درمورد رشد اقتصادی و بودجه‌های دولتی از طرف دفتر مسوولیت‌های بودجه‌ای نشان می‌دهد که کاهش شدید هزینه‌ها و افزایش مالیات‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

سفر مدودف به آمریکا

باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا برای مدتی انتقاد از شرکت بریتیش پترولیوم را به دلیل نشت نفت در خلیج مکزیک کنار می‌گذارد تا روز پنج‌شنبه ۲۴ ژوئن ورود دیمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه را به واشنگتن خوشامد بگوید. روابط این دو قدرت درحال بهبود است: روسیه درمورد مساله تحریم ایران در سازمان ملل برسر برنامه هسته‌ای این کشور از آمریکا حمایت کرد. آمریکا و روسیه در اوایل سال جاری پیمان کاهش تسلیحات را امضا کردند و احتمالا درمورد همکاری بیشتر درمورد واکنش به درگیری‌های نژادی در قرقیزستان به توافق خواهند رسید. هر دو کشور روسیه و آمریکا در قرقیزستان پایگاه نظامی دارند. مدودف از سیلیکون ولی (مهد فن‌آوری‌های پیشرفته آمریکا) دیدار خواهد کرد تا برای تاسیس مجتمع فن‌آوری روسیه درس‌هایی بیاموزد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در گینه

رای‌دهندگان در گینه روز یکشنبه ۲۷ ژوئن برای انتخاب رییس‌جهموری غیرنظامی به پای صندوق‌های رای می‌روند. این کشور غنی از مواد معدنی در غرب آفریقا واقع است و در سال‌های اخیر شاهد اعتصاب‌های سراسری، شورش عمومی، سرکوب نظامی و کودتا بوده است. اما ژنرال سکوبا کوناته، رییس جمهوری موقت گینه، قصد دارد این انتخابات را در آرامش برگزار کند و به همین منظور ۱۶،۰۰۰ نظامی و نیروی ضربت را برای حفظ نظم طی برگزاری انتخابات گمارده و قول داده است هیچ یک از اعضای دولت موقت نامزد انتخابات نخواهند بود. احزاب گینه عمدتا از طرف پایگاه‌های نژادی و منطقه‌ای حمایت می‌شوند و بنابراین یک نتیجه بحث‌برانگیز برای این انتخابات می‌تواند موجب بروز اختلاف در سراسر این کشور شود.