گروه بین‌الملل- وال‌استریت خود را برای هفته‌ای پرنوسان آماده می‌کند و سرمایه‌گذاران به منظور سنجیدن قدرت بهبود اقتصادی آمریکا بیانیه فدرال رزرو را به دقت بررسی می‌کنند. سرمایه‌گذاران طی هفته جاری علاوه بر بیانیه اجلاس تعیین نرخ بهره فدرال رزرو، آمار بازار مسکن و بازار کار، اعتماد مصرف‌کننده و داده‌های نهایی تولید ناخالص داخلی آمریکا در فصل نخست را دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه تعهد خود مبنی بر پایین نگه داشتن نرخ بهره برای مدتی طولانی را تکرار کند. فیل اورلاندو کارشناس ارشد بازار سهام از مرکز فدریتد اینوسترز، بر این باور است که با توجه به ارقام ناامیدکننده مشاغل در ماه گذشته احتمال تغییر موضع بانک مرکزی آمریکا در قبال نرخ بهره بعید به نظر می‌رسد. وی می‌گوید: «فدرال رزرو در انتظار ایجاد شغل پایدار در بخش غیرکشاورزی است. و انتظار نداریم چرخه افزایش نرخ بهره قبل از سال ۲۰۱۱ آغاز شود.»

سرمایه‌گذاران همچنین در انتظارند که ببینند آیا فدرال رزرو در مورد بحران بدهی منطقه یورو و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا بحث خواهد کرد یا خیر.

جان پراوین، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری از مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری بین‌المللی محتاطانه می‌گوید: «اگر بیانیه کمیسیون بازار آزاد فدرال نشان دهد که این کمیسیون نگران تاثیر بحران بدهی اروپا بر آمریکا نیست، شاهد روند صعودی بازار سهام خواهیم بود.»

اطمینان آفرینی رهبران جهان در مورد وضعیت بدهی اروپا در آستانه اجلاس گروه ۲۰ در تورنتو نیز می‌تواند از نگرانی سرمایه‌گذاران بکاهد.

نخستین آمار اقتصادی این هفته، ارقام فروش مسکن‌های موجود برای ماه مه در روز سه‌شنبه است. ارقام فروش مسکن نوساز در ماه مه نیز روز چهارشنبه منتشر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود فروش مسکن موجود از ۷۷/۵ میلیون واحد در ماه آوریل به ۱۵/۶ واحد در ماه مه افزایش یافته باشد و انتظار می‌رود فروش مسکن نوساز از ۵۰۴،۰۰۰ واحد به ۴۲۰،۰۰۰ واحد کاهش یافته باشد. آمار هفتگی تقاضاهای جدید برای دریافت مزایای بیکاری روز پنج‌شنبه منتشر می‌شود و اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند تعداد تقاضاهای جدید برای دریافت مزایای بیکاری از ۴۷۲,۰۰۰ مورد طی هفته گذشته به ۴۶۴،۰۰۰ مورد کاهش می‌یابد. روز پنج‌‌شنبه آمار سفارشات کالاهای بادوام برای ماه مه اعلام می‌شود و انتظار می‌رود با کاهش ۱/۱ درصدی روبه‌رو شود. این درحالی است که سفارشات کالاهای بادوام در ماه آوریل افزایش ۸/۲ درصدی را ثبت کرد. اقتصاددانان انتظار دارند داده‌های نهایی تولید ناخالص داخلی آمریکا در فصل نخست سال جاری افزایش ۳ درصدی را نشان دهد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که شاخص اعتماد مصرف‌کننده در ماه ژوئن به ۵/۷۵ واحد خواهد رسید.