گروه بین‌الملل- دیروز جمعه کاهش قیمت نفت ادامه یافت اما در رقم بشکه‌ای ۸۱/۷۵ دلار باقی ماند زیرا آمار ضعیف اقتصادی آمریکا موجب نگرانی‌های مجدد درمورد کاهش تقاضا برای نفت شد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه جولای به ۸۱/۷۵ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با ۸۸ سنت کاهش در رقم ۷۹/۷۶ دلار ثابت شد. گزارش‌های متعدد اقتصادی در روز پنج‌شنبه نشان داد بهبود اقتصادی آمریکا سریع نیست. دولت آمریکا گزارش داد تعداد تقاضاهای جدید برای دریافت مزایای بیکاری به طور غیرمنتظره افزایش یافته است.

افزایش غیرمنتظره میزان ذخایر نفت آمریکا طی هفته گذشته نیز بر بازار نفت تاثیر گذاشت. اما برای اظهار نظر در این مورد که آیا تقاضا برای نفت کاهش یافته است یا خیر بسیار زود است.

ویکتور شام تحلیل‌گر انرژی از مرکز پوروین اند گرتز می‌گوید: «قیمت ۷۷ دلاری برای نفت گران است و با توجه به آمار ناخوشایند اقتصادی کاهش قیمت نفت غیره منتظره نبود.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک قیمت نفت کوره به ۱۲۳۷/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۱۴۶۶/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۱۵۸/۵ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۵۱/۷۷ دلار در هر بشکه معامله شد.