گروه بین‌الملل- دیروز سه‌شنبه قیمت نفت در حد بیش از بشکه‌ای ۷۵ دلار باقی ماند، زیرا معامله‌گران در این فکر بودند که آیا بهبود اقتصادی جهان به اندازه کافی قدرتمند است که موجب تداوم رشد تقاضا برای نفت شود یا خیر. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه جولای به ۳۳/۷۵ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۳۴/۱ دلار افزایش در رقم ۱۲/۷۵ دلار ثابت شد.

قیمت نفت طی ماه جاری بین بشکه‌ای ۷۰ دلار و ۸۰ دلار معامله شده است. این درحالی است که در ماه گذشته قیمت نفت از بشکه‌ای ۷۸ دلار به ۶۴ دلار سقوط کرد، زیرا این نگرانی وجود داشت که بحران بدهی اروپا به رشد اقتصادی جهان لطمه خواهد زد.

اما معامله‌گران نفت در هفته‌های اخیر از کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا دلگرم شده‌اند زیرا این امر نشان‌دهنده بهبود تقاضا برای نفت است.

براساس نظرسنجی پلاتس، شاخه اطلاعات انرژی شرکت مک‌گرا هیل، تحلیل‌گران کاهش ۸/۱ میلیون بشکه‌ای را در میزان ذخایر نفت آمریکا پیش‌بینی می‌کنند.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه جولای قیمت نفت کوره به ۰۲۵۵/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۰۷۶۳/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به۰۳/۵ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۳۸/۷۶ دلار در هر بشکه معامله شد.