گروه بین‌الملل- دیروز جمعه قیمت نفت به بشکه‌ای ۷۵ دلار نزدیک شد؛ زیرا رونق تجاری چین و کاهش تقاضای دریافت مزایای بیکاری در آمریکا موجب افزایش بازارهای سهام و اعتماد به بهبود اقتصادی جهان شد. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه جولای به ۹۴/۷۴ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز پنج‌شنبه ارزش قراردادها با ۱۰/۱ دلار افزایش در رقم ۴۸/۷۵ دلار ثابت شد.

دولت چین گزارش داد در ماه مه صادرات و واردات هرکدام تقریبا ۵۰ درصد رشد کرده‌ است. این امر به سرمایه‌گذاران اطمینان داد رشد اقتصاد چین به دلیل مشکلات بدهی اروپا کند نشده است.

روز پنج‌شنبه آژانس بین‌المللی انرژی با استناد به فعالیت‌های اقتصادی بیشتر از حد انتظار در کشورهای درحال توسعه، پیش‌بینی خود را برای تقاضای جهانی نفت طی سال جاری افزایش داد. آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی خود را تا ۶۰,۰۰۰ بشکه افزایش داد و به ۴/۸۶ میلیون دلار رساند. بنابراین تقاضای جهانی نفت نسبت به سال ۲۰۰۹، ۲ درصد افزایش خواهد داشت.

در این میان وزارت کار آمریکا نیز اعلام کرد طی هفته گذشته تعداد تقاضا برای دریافت مزایای بیکاری به ۴۵۶,۰۰۰ مورد کاهش یافته است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه جولای قیمت نفت کوره به ۰۲۹۷/۲ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۰۷/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۷۰۱/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۸۶/۷۴ دلار در هر بشکه معامله شد.