گروه بین‌الملل- دیروز سه‌شنبه قیمت نفت به بشکه‌ای ۷۱ دلار نزدیک شد زیرا سرمایه‌گذاران اروپایی به سخنان دلگرم‌کننده رییس فدرال رزرو آمریکا بن برنانکه اهمیت ندادند و درمورد تاثیر بحران بدهی بر تقاضا نگران شدند. در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه جولای به ۹۹/۷۰ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۷ سنت کاهش در رقم ۴۴/۷۱ دلار ثابت شد.

گرچه پس از سخنان برنانکه مبنی براین که وی انتظار دارد بهبود اقتصادی آمریکا ادامه یابد، همه بورس‌های عمده آسیا با افزایش روبه‌رو شدند، بورس‌های اروپا نتوانستند افزایش خود را حفظ کنند و دچار کاهش شدند. سرمایه‌گذاران نگران هستند که کاهش شدید هزینه‌ها به منظور کاستن از کسری بودجه طی سال‌های آتی به تقاضای اقتصادی از جمله تقاضا برای نفت آسیب وارد خواهد کرد.

با توجه به آغاز فصل توفان در ماه جاری، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند توفان‌ها فعالیت‌های نفتی درخلیج مکزیک را مختل خواهند کرد و در نتیجه قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

مرکز مشاوره انرژی اسکورک گروپ در گزارشی اعلام کرد «به محض کاهش ارزش دلار، بازار کالا بهبود می‌یابد و با رسیدن توفان‌ها به خلیج مکزیک شاهد افزایش قیمت نفت خواهیم بود.»

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه جولای، قیمت نفت کوره به ۹۵۴۵/۱ دلار در هر گالن رسید. بنزین ۹۸۳۸/۱ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۹۱۰/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ پای مکعب رسید. در لندن نفت خام برنت ۴۵/۷۱ دلار در هر بشکه معامله شد.