گروه بین‌الملل- شاخص‌ها در وال‌استریت طی هفته جاری بیشتر تحت فشار قرار می‌گیرند مگر آن که نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درمورد اروپا، مشاغل و تاثیر این موارد بر بهبود اقتصادی کاهش یابد. گزارش‌های فروش خرده‌فروشی و اعتماد مصرف‌کنندگان که نشانه‌هایی از چشم‌انداز هزینه‌ها ارائه می‌دهند ازجمله معیارهای عمده اقتصادی هستند که در هفته جاری منتشر می‌شوند. در این هفته آمار تجارت بین‌المللی نیز منتشر می‌شود.

با توجه به نافرجام بودن اقدامات انجام شده برای مهار نشت گسترده نفت در خلیج مکزیک از چاه نفت شرکت بریتیش پترولیوم، تاثیر این مساله بر محیط زیست و صنعت انرژی در مرکز توجه باقی خواهد ماند. روز جمعه پس از گزارش ناامیدکننده مشاغل آمریکا و نگرانی‌های جدید از گسترش بحران بدهی اروپا، سه شاخص عمده آمریکا سقوط کردند و شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ بدترین کاهش درصدی را از ۲۰ مه تاکنون ثبت کرد. علاوه بر این شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ به کمترین سطح خود از ماه فوریه تاکنون رسید.

طی هفته گذشته شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۲ درصد، شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰، ۳/۲ درصد و شاخص نسدک کامپوزیت ۷/۱ درصد سقوط کرد.

از جمله عوامل نگران کننده در روز جمعه گزارش دولت آمریکا بود که رشد کمتر از حد انتظاری را برای مشاغل در ماه مه نشان داد. در خارج از آمریکا نیز یکی از مقامات مجارستان اعلام کرد این کشور در معرض بحرانی شبیه به بحران یونان قرار دارد. ارقام فروش خرده‌فروشی که در هفته جاری منتشر می‌شود کلیدی خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود گزارش وزارت بازرگانی آمریکا درمورد فروش خرده‌فروشی در ماه مه افزایش جزئی ۲/۰ درصدی را در مقایسه با افزایش ۴/۰ درصدی ماه آوریل نشان خواهد داد. بدون محاسبه فروش خودرو پیش‌بینی می‌شود فروش خرده‌فروشی در ماه مه افزایش ۱/۰ درصدی داشته باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود شاخص اعتماد مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان برای ماه ژوئن که قرار است روز جمعه منتشر شود سطح ۵/۷۴ واحد را نشان دهد این درحالی است که سطح نهایی این شاخص در ماه مه ۶/۷۳ واحد بود. روز پنج‌شنبه نیز گزارش کسری تجاری بین‌المللی برای ماه آوریل منتشر می‌شود. اقتصاددانان کسری تجاری ۴۱ میلیارد دلاری را پیش‌بینی می‌کنند. کسری تجاری در ماه مارس ۴۲/۴۰ میلیارد دلار و بالاترین رقم طی ۱۵ ماه گذشته بود، همچنین انتظار می‌رود بودجه فدرال برای ماه مه کسری ۰/۱۴۰ میلیارد دلاری را ثبت کرده باشد. روز پنج‌شنبه همچنین گزارش تعداد تقاضاهای جدید برای دریافت مزایای بیکاری برای هفته منتهی به ۵ ژوئن منتشر می‌شود. اقتصاددانان کاهش جزئی در تعداد تقاضاها را انتظار دارند. اما تعداد افرادی که همچنان مزایای بیکاری دریافت می‌کنند در رقم ۶۴/۴ میلیون نفر بدون تغییر باقی خواهد ماند.