گروه بین‌الملل- بنا به اعلام مقام‌های رژیم صهیونیستی، به زودی گروهی از فعالان صلح غزه که قصد داشتند با کشتی کمک‌های بشردوستانه را به مردم این منطقه برسانند، اخراج خواهند شد. وزارت کشور این رژیم اعلام کرد که ۱۱ تن از فعالان صلح به همراه ۸ نفر از خدمه کشتی «راشل کری» مدارک بازگشت خود را امضا کرده‌اند. قرار بود اغلب آن‌ها دیروز از منطقه اخراج شوند. روز شنبه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی وارد کشتی ایرلندی راشل کری شدند. این اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت که نیروهای رژیم صهیونیستی ۹ نفر از فعالان صلحی که قصد داشتند برای شکستن محاصره غزه و انتقال کمک‌های بشردوستانه وارد آبهای این منطقه شوند را کشتند.

در پی این اقدام، موجی از انتقادهای بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی مطرح شد و روابط این رژیم با ترکیه که بیشتر کشته‌شدگان از شهروندان این کشور هستند، تیره شد.

این در شرایطی است که یک کشتی دیگر حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه در راه رسیدن به این منطقه است.

گروه «جنبش غزه آزاد» که در قبرس مستقر است و چند روز پیش با ارسال چندین کشتی قصد شکستن محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی را داشت اعلام کرده است که کشتی‌های کمک‌رسان بیشتری را به این منطقه ارسال خواهد کرد. شش فعال صلح مالزیایی و پنج فعال ایرلندی بر عرشه کشتی راشل کری بودند. این کشتی نام خود را از دانشجوی آمریکایی که در سال ۲۰۰۳ در نوار غزه توسط نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با یک بولدوزر زیر گرفته شد و کشته شد گرفته است. کشتی راشل کری در حدود ۱۲۰۰ تن کمک‌های بشر دوستانه شامل صندلی چرخ دار، تجهیزات پزشکی و سیمان را حمل می‌کرده است.